چالش ارتش آمریکا برای استخدام نظامیان جدید

10:58 - 21 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۹۶۵
چالش ارتش آمریکا برای استخدام نظامیان جدید
ارتش آمریکا طی سال‌های گذشته با چالش فزاینده استخدام نظامیان از قشر جوان مواجه بوده است.

خبرگزاری میزان - ارتش آمریکا در سال‌های اخیر در بحبوحه یک سری تغییرات فرهنگی در جامعه آمریکا، از جمله نگرش‌های اجتماعی با چالش‌هایی برای جذب نیروی نظامی مواجه بوده است. در پی این موضوع، ارتش آمریکا آسیب زیادی دیده است.

روسای استخدام پنتاگون اخیرا به قانونگذاران فدرال گفته‌اند که ارتش آمریکا برای رسیدن به اهداف استخدامی خود در تلاش است. آن‌ها هشدار دادند که این موضوع بخشی از یک روند ادامه‌دار در جامعه آمریکا است که در آن ارتباط جوانان با ارتش قطع شده و عمدتا به آن بی‌علاقه هستند.

عقب ماندن از اهدف استخدامی

از پنج شاخه خدماتی ارتش تنها تفنگداران دریایی و نیروی فضایی آمریکا، ۲ شاخه کوچک، به اهداف استخدامی خود در سال مالی قبلی که در سپتامبر خاتمه یافت، دست یافتند؛ ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی هیچ‌کدام موفق به انجام این کار نشدند. 

جانی کی دیویس، فرمانده بخش استخدام ارتش آمریکا به کمیته نیرو‌های مسلح سنا، گفت: بحران استخدام قطعا یک‌شبه به‌وجود نیامد و یک‌شبه قابل ترمیم نیست.

به‌گفته دیویس، ارتش آمریکا در طول سال مالی ۲۰۲۴ با کمبود ۵۵ هزار نظامی فعال و ۶۰ هزار نظامی ذخیره روبرو است.

فرمانده بخش استخدام ارتش آمریکا، گفت: ما استاندارد‌ها را پایین نمی‌آوریم و کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم.

برای نیروی هوایی آمریکا، این اولین بار در ۲۴ سال بود که این سرویس نتوانست به اهداف استخدامی خود دست یابد.

کریستوفر آمرهین، فرمانده سرویس استخدام نیروی هوایی ارتش، به قانونگذاران گفت که تعداد کمتری از جوانان آمریکایی حاضر به خدمت در نیرو‌های مسلح آمریکا هستند.

وی گفت: ما شاهد کاهش پیوسته عضویت در ارتش بوده‌ایم. تمایل پیوستن به ارتش از ۱۳ درصد چهار سال پیش به ۱۰ درصد رسیده است.

آمرهین، اظهار کرد که تنها ۱۲ درصد از جوانان آمریکا دارای والدینی هستند که در ارتش خدمت کرده‌اند. این نرخ در سال ۱۹۹۵ میلادی ۴۰ درصد بود. وی به قانونگذارن گفت که تمایل جوانان برای پیوستن به ارتش به بی‌ارتباطی و علاقه نداشتن به آن تبدیل شده است.

به گفته این مقام نظامی آمریکا، ارتباط دوباره با جوانان و شکستن موانع غیرضروری برای خدمت در نیروی هوایی و فضایی، اولویت ما در چند سال آینده است.

دلیل تمایل نداشتن جوانان به خدمت در ارتش آمریکا

کارن کویتکوفسکی، فرمانده بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع این کشور، گفت که که روسای استخدام پنتاگون «وجود تأثیرگذاران منفی» را در نظر نمی‌گیرند؛ کسانی که در صحنه‌های مختلف جنگ‌های آمریکا حضور داشته‌اند و به نسل جوان توصیه می‌کنند که به ارتش نپیوندند.

وی با اشاره به این‌که اندازه خانواده‌های آمریکایی در نیم قرن گذشته تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد که میزان مرگ‌ومیر جوانان آمریکایی عمدتا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر و خودکشی تغییر کرده است. او گفت که حال افراد داوطلب کافی برای پیوستن به ارتش وجود ندارند.

به گفته وی، تعداد زیادی از افرادی که به ارتش می‌پیوندند کسانی هستند که با بیکاری مواجه هستند. کویتکوفسکی گفت: ایده خدمت به آمریکا برای جوانان چندان جذاب نیست. 

کویتکوفسکی توضیح داد که واکنش پنتاگون به بحران استخدام جوانان، منابع ارتش را هدر می‌دهد. 

نظامی سابق آمریکا، گفت: جنگ عراق، افغانستان، رشد جنگ پهپادی و زوال عمومی ارتش آمریکا باعث می‌شود که خدمت در ارتش بیشتر به‌عنوان یک کار طاقت‌فرسا تلقی شود تا یک فرصت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *