رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیون یورویی صندوق ضمانت صادرات ایران در یک سال اخیر

12:48 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۸۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیون یورویی صندوق ضمانت صادرات ایران در یک سال اخیر
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه سرمایه صندوق در یک سال اخیر افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی داشته است، گفت: برای ارائه بهتر خدمات سرمایه صندوق تا یک میلیارد دلار باید افزایش یابد.

خبرگزاری میزان - امیر برهانی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست پنجاهمین سالگرد این صندوق اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات تنها در حوزه‌های داخلی خدمات‌رسانی نداشته و توانسته در حوزه‌های خارجی نیز از خدمات‌رسانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم مسیر‌های جدید صادراتی ایجاد شده است، اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران، در چند سال اخیر با کشور‌هایی از جمله قطر، بلاروس، صربستان و ازبکستان قرارداد‌های جدیدی انعقاد کرده است.

به گفته برهانی، صندوق ضمانت صادرات ایران تا پایان سال با ۲ کشور آفریقایی نیز قرارداد خواهد بست.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم، وزارت صمت نگاه جدیدی به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، اعلام کرد: این صندوق نیز برنامه ویژه و نگاه حمایتی به این شرکت‌ها و صنایع پیشرفته و مادر خواهد داشت.

به گفته برهانی، صدور خدمات فنی، مهندسی و خدمات کشاورزی از برنامه‌های صندوق در حوزه برون‌مرزی است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران در حال حاضر  ۲۴۷ میلیون یورو است، اظهار کرد: سرمایه صندوق با کمک وزیر صمت در این یک سال اخیر ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است و سرمایه صندوق باید تا یک میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *