رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد

13:49 - 16 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۱۶۶
کنعانی: سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های ضدایرانی مندرج در بیانیه اجلاس گروه ۷ را مردود و بی‌اساس توصیف کرده و گفت سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعا‌های ضدایرانی مندرج در بیانیه اجلاس مجازی سران گروه ۷ را مردود و بی‌اساس دانست و آن را قویا محکوم کرد.

کنعانی گفت، همانگونه که بار‌ها اعلام شد، سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد

وی تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق پیمان منع اشاعه هسته‌ای است. در این راستا جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را  انجام داده و این موضوع نیز بار‌ها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر نقش مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، تاکید کرد: ادعا‌های مطرح شده از سوی گروه ۷ به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد، چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه‌تنها در منطقه، که در سراسر جهان هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بار‌ها به صراحت اعلام شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ‌گویی به جنایت‌های جنگی و نسل‌کُشی رژیم  کودک‌کُش صهیونیستی به تشخیص خود و براساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی‌گیرند.

کنعانی با محکوم کردن شدید حمایت تمام‌عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین، بر لزوم پاسخگو کردن این کشور‌ها به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد و گفت: گروه ۷ با صرف محکوم کردن چند صهیونیست شهرک‌نشین، نمی‌تواند از مسئولیت خود و شراکت و حمایت تمام‌عیار از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *