رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین درباره تقویت همکاری‌ها در چارچوب برنامه جامع ۲۵ ساله

23:51 - 15 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۱۱۲
رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین درباره تقویت همکاری‌ها در چارچوب برنامه جامع ۲۵ ساله
 وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر بین الملل حزب حاکم چین بر لزوم گسترش همکاری‌های مردمی، تبادلات استانی و گردشگری تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار لیو جیان چائو، وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین، استمرار رایزنی‌های نهاد‌های حاکمیتی، احزاب و تعاملات اندیشکده‌ای میان دو کشور با هدف تقویت شناخت متقابل را مهم ارزیابی کرد و بر لزوم گسترش همکاری‌های مردمی، تبادلات استانی و گردشگری تاکید کرد.

لیو جیان چائو، وزیر بین‌الملل حزب کمونیست نیز با ابراز خرسندی از رایزنی‌های انجام شده در تهران، تقویت تبادلات مردمی و گردشگری، همکاری‌های رسانه‌ای و ارتباط بیش از پیش جوانان، دانشجویان و نخبگان دو کشور در چارچوب تعاملات علمی و دانشگاهی را تعمیق‌بخش شناخت متقابل و تسهیل‌کننده تقویت همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور در چارچوب برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ارزیابی کرد.

طرفین در این دیدار ضمن مرور همکاری‌های دوجانبه در پرتو توافقات و اسناد امضاشده در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین در بهمن ۱۴۰۱، درباره آخرین تحولات غزه،  افغانستان و مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

لیو جیان چائو، رئیس دپارتمان ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین و هیئت همراه که در سفری ۲ روزه به دعوت رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران حضور دارد با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان احزاب کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *