توسعه روابط روسیه و امارات محور دیدار پوتین و بن‎زاید

16:01 - 15 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۰۷۰
توسعه روابط روسیه و امارات محور دیدار پوتین و بن‎زاید
رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر خود به منطقه با رئیس امارات دیدار و بر همکاری میان ۲ کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر خود به منطقه وارد ابوظبی شد.

پوتین در این سفر با شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس امارات دیدار و گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار گفت: امروز روابط ما به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. ما و شما به‌طور مداوم در تماس هستیم و همکاران ما با یکدیگر کار می‌کنند.

پوتین اضافه کرد: در واقع امارات شریک تجاری اصلی روسیه در جهان عرب است.

وی خاطرنشان کرد: امارات سهم بزرگی در امور بین‌المللی ادا می‌کند و ما با شما درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل صحبت خواهیم کرد. 

پوتین تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی و صنعتی با امارات به‌طور قابل توجهی در حال توسعه است. ما با امارات درباره مسائل مهم منطقه و پیشرفت بحران اوکراین گفت‌وگو خواهیم کرد.

محمد بن‌زاید آل‌نهیان در مراسم استقبال از پوتین اظهار داشت: روابط بین امارات و روسیه ماهیت تاریخی دارد و به‌طور مداوم در همه زمینه‌ها در حال توسعه است؛ ما با روسیه در پلتفرم‌های مختلف بین‌المللی همکاری می‌کنیم.

 این دومین دیدار پوتین و آل‌نهیان در سال جاری است. دیدار قبلی در ماه ژوئن در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ برگزار شد که در آن امارات در جایگاه افتخاری کشور مهمان حضور داشت. 

پوتین پس از تکمیل برنامه کاری خود در ابوظبی به ریاض، پایتخت عربستان سفر خواهد کرد. رئیس‌جمهور روسیه در آنجا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *