رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی دادگستری استان فارس با ۲۶۱ نفر از مراجعان دیدار کردند

17:09 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۹۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری استان فارس با ۲۶۱ نفر از مراجعان دیدار کردند
مسئولان قضایی دادگستری استان فارس در جریان ملاقات‌های مردمی هفتگی با ۲۶۱ نفر از مراجعان دیدار کردند.

خبرگزاری میزان-در دیدار‌های عمومی این هفته در دادگستری مرکز استان فارس ۲۶۱ نفر از مراجعان با رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگاه‌های شیراز ملاقات کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در ملاقات با ۸۳ نفر از مراجعان به حوزه ریاست دادگستری کل استان ضمن استماع سخنان آنان، درخواست‌های مطرح شده را ارجاع و مطابق ضوابط و با حفظ حقوق طرفین پرونده دستور پیگیری صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه مقامات قضایی استان در راستای اهداف سند تحول قوه قضاییه که رسیدگی به مشکلات و پرونده مراجعان و جلب رضاتمندی عمومی را مورد تأکید قرار داده است، گفت: با جدیت نتیجه دستورات صادره مبنی بر پیگیری درخواست‌های مراجعان را از طریق قاضی حوزه ریاست دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در دیدار‌های عمومی تلاش کرده ایم بدون هر گونه تشریفات اداری زمینه ملاقات با مسئولین قضایی فراهم شود.

 رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار‌های عمومی را فرصتی مناسب برای آسیب شناسی نقاط ضعف و ترمیم آن خواند و تأکید کرد: روسا و دادستان‌ها در شهرستان‌ها ضمن اهمیت به دیدار‌های عمومی نقاط ضعف مدیریتی را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز امروز با حضور در مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز ضمن ملاقات با ۱۰۸ نفر از مراجعان درخواست‌های مرتبط با حوزه اجرای احکام کیفری را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه حضور کلیه معاونین دادسرای شیراز در دیدار‌های مردمی الزامی است و رسیدگی به درخواست‌ها با اخذ اطلاعات پرونده در همان لحظه انجام می‌شود گفت: جدیت در پیگیری امور مراجعان و در خواست‌ها زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی است.

وی افزود: فراوانی تقاضا‌های احصاء شده در خصوص اجرای احکام قطعی محاکم باعث شده است نگاه ما در دادسرا به اجرای احکام ویژه باشد و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت

بحرینی با اشاره به اهمیت موضوع کاهش جمعیت کیفری، بهره مندی محکومان از تسهیلات قضایی در چارچوب ضوابط قانونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نظارت بر زندان‌ها و رسیدگی به امور زندانیان به عنوان یکی از اولویت‌های موضوعی و تقاضا‌های مراجعان مدنظر دادستانی مرکز استان است.

در دیدار‌های مردمی این هفته ارسلان اشرافی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز ضمن بررسی درخواست‌های ۷۰ تن از مراجعان به انتقال میز خدمت به مجتمع‌های قضایی شیراز اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم تا از ابتدای تغییر مدیریت در دادگاه‌های شیراز با حضور در مجتمع‌های قضایی ضمن بررسی روند خدمت رسانی دیدار‌هایی با مراجعان در راستای تکریم ارباب رجوع داشته باشیم.

ارسلان اشرافی رفع تردید‌ها نسبت به فرایند دادرسی از ذهن اصحاب پرونده را یکی از مزایای دیدار‌های عمومی خواند و افزود: با افزایش آگاهی‌های حقوقی، زمینه اقناع مراجعان نسبت به رسیدگی‌های قضایی بیش از پیش فراهم می‌شود.

وی جدیت مسئولان قضایی در جهت اطلاع رسانی از فرایند‌های قضایی و همچنین توسعه فرهنگ مشاوره پذیری از صاحبنظران و حقوقدانان توسط مردم را از جمله راهکار‌های کاهش پرونده‌های قضایی خواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *