اولین دادگاه علنی برخط استان لرستان برگزار شد

9:56 - 12 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۴۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دادگاه علنی برخط استان لرستان برگزار شد
با فراهم شدن بستر‌های الکترونیک لازم، تلاش‌های صورت گرفته و جلب رضایت اصحاب دعوی، اولین دادگاه علنی برخط در استان لرستان برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ اولین دادگاه علنی برخط با موضوع مطالبه وجه در شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی دادگستری شهرستان خرم آباد به ریاست قاضی بیرانوند برگزار شد.

توسعه دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرایی کردن قانون اساسی، سند تحول قضایی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی است که در برخی از دادگستری‌های کشور هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.  

دادگستری استان لرستان نیز به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها، اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا کرده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.  

یکی از مزیت‌های مهم این دادگاه‌ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی به وکلا و حقوقدانان جوان در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضایی است.

برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی باعث می‌شود افراد علاقه‌مند و مرتبط با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، ضمن آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی اطلاعات مفیدی کسب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *