۲۴۵ هکتار از اراضی ماهدشت کرج آزادسازی شد

12:47 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۴۵ هکتار از اراضی ماهدشت کرج آزادسازی شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از آزادسازی ۲۴۵ هکتار از اراضی ماهدشت در عملیات مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به ارزش ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسن مددی با بیان اینکه در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان کرج در مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده اراضی منطقه موسوم به «پیشک ماهدشت» دستور قضایی برای اجرای قانون در این منطقه صادر شد گفت: منطقه کشاورزی مورد نظر محدوده وسیعی را در بر داشت که با توجه به شرایط طبیعی آن یکی از مناطق مهم و هدف سوداگران برای تغییر کاربری‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه منطقه اجرای این عملیات شامل محدوده ۲۴۵ هکتاری بود متذکر شد: در این عملیات ۱۳۵ مورد تفکیک و قطعه بندی، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده به تعداد ۲۰ مورد، محوطه سازی به تعداد ۱۱۰ مورد و چندین استخر اعمال قانون شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ مورد انشعاب غیرمجاز نیز در این اقدام قطع شد بیان کرد: چهار مشاور املاک غیرمجاز نیز که در این منطقه در فروش و ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز نقش مهمی داشتند قلع و قمع شدند.

مددی ارزش اراضی آزادسازی شده را هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات علاوه بر جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات‌رسان حضور فعالی داشتند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *