کلاهبردار میلیاردی بازار مسکن در آذربایجان‌ شرقی دستگیر شد

11:14 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کلاهبردار میلیاردی بازار مسکن در آذربایجان‌ شرقی دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌ شرقی از دستگیری فردی که در پوشش بنگاه معاملاتی املاک اقدام به اخلال در بازار مسکن می‌کرد خبر داد.

خبرگزاری میزان_ بابک محبوب علیلو گفت: در پی وصول شکایت از سوی برخی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی اقدام به اخذ حق کمیسیون اضافی از آنان و نیز فروش املاک با سند جعلی کرده است، نظر به حساسیّت موضوع رسیدگی به یکی از شعب بازپرسی ارجاع و در جریان تحقیقات مشخص شد این فرد در پوشش بنگاه معاملاتی املاک و با اقدامات فریبنده مبادرت به کلاهبرداری از طریق فریب به داشتن اموال و اختیارات واهی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال کرده است.

وی افزود: متهم همچنین به پولشویی از طریق انتقال اموال به منظور پنهان کردن منشأ مجرمانه با انجام معاملات مشکوک به نحوی که مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب جرم نشود، تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان تبریز معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم توجه و بررسی تمامی جوانب موضوع معاملات از سوی شهروندان تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور، مشاورین املاک بدون اخذ پروانه کسب، مجاز به فعالیت نیستند که این اصل باید مورد توجه تمام شهروندان قرار گیرد و شهروندان نیز در معاملات خود باید مالکیت فروشنده و انتقال دهنده را مورد بررسی قرار دهند تا از مشکلات احتمالی در خصوص تسلیم اموال معامله شده پیشگیری کنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات و اقدامات غیرقانونی از سوی برخی بنگاه‌داران و نارضایتی مردم از اقدامات آنان اظهار داشت: دستگاه قضایی با اقدامات خلاف قانون و تخلفات مشاورین املاک که موجب تضییع حقوق و مردم و افزایش پرونده‌های محاکم می‌شود برخورد خواهد کرد.

محبوب ادامه داد: برخی افراد با شیوه‌ها و شگرد‌های خاص و با مطرح کردن موارد واهی، حرف‌های جذاب و فریبنده و شیوه‌های متقلبانه مردم را فریب می‌دهند بر این اساس شهروندان باید به ظاهر موضوع و شیوه و شگرد‌ها و حرف‌های فریبنده توجه نکرده و در معاملات خود نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *