رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیئت‌های صلح شورا‌های حل اختلاف در کلانتری ها‌ی شهر اهواز راه اندازی شد

13:59 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هیئت‌های صلح شورا‌های حل اختلاف در کلانتری ها‌ی شهر اهواز راه اندازی شد
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از راه‌اندازی هیئت‌های صلح در ۲۵ کلانتری شهرستان اهواز خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه مشترک قضایی و انتظامی که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای استان برگزار شد، گفت: در راستای اهداف برنامه راهبردی و سند تحول قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده به دادسرا و محاکم قضایی، ۲۵ هیئت صلح شورای حل اختلاف با حضور سه صلح یار در کلانتری‌ها شهرستان اهواز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام در تسریع و تسیهل در روند دادرسی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف نقش چشمگیری دارد.

در این نشست معاون قضایی رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه کمک به نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش وظیفه امروز ما در مجموعه قضایی و انتظامی است، گفت: با تقویت و افزایش ظرفیت این هیئت‌ها از ورود بخش عمده‌ای از پرونده‌های اختلافی به مراجع قضایی استان جلوگیری می‌شود و این اقدام باعث افزایش رضایت عمومی شهروندان استان خواهد شد.

در ادامه سرهنگ عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای استان خوزستان حضور صلح‌یاران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی را گامی بلند در جهت افزایش مصالحات دانست و گفت: با راه‌اندازی هیئت‌های صلح در کلانتری‌ها انتظار می‌رود روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع و فرهنگ صلح و بخشش در جامعه گسترش یابد.

سرهنگ عبداللهی افزود: فرماندهی نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح همکار‌های لازم را با معاونت توسعه حل اختلاف استان به‌ کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *