ایلان ماسک در اراضی اشغالی؛ رایزنی با بی‎بی درباره استارلینک

12:56 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۴۳
ایلان ماسک در اراضی اشغالی؛ رایزنی با بی‎بی درباره استارلینک
ایلان ماسک که چندی پیش پیامی را که صهیونیست‌ها «یهودی‌ستیزانه» خواندند تایید کرده بود، به‎تازگی به اراضی اشغالی سفر کرد.

خبرگزاری میزان - «ایلان ماسک»، مالک چند شرکت فناوری و رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به‏‎تازگی وارد اراضی اشغالی شد.

براساس گزارش‌ها این سفر ۲ روزه خواهد بود.

هدف از سفر «ماسک» به اراضی اشغالی دیدار با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم عنوان شده است. 

به گفته کارشناسان، «ماسک» تحت فشار‌ها درباره آنچه «انتشار محتوای یهودستیزانه» خوانده شده، در نهایت مجبور به سفر به اراضی اشغالی شده است.

دفتر «هرتزوگ» با تأیید دیدار رئیس رژیم صهیونیستی و «ماسک»، گفت: «اسحاق هرتزوگ» در دیدار با «ایلان ماسک» بر لزوم اقدام برای مبارزه با یهودی‌ستیزی در فضای مجازی تاکید کرد.

«ماسک» همچنین با «نتانیاهو» در نزدیکی مرز غزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«نتانیاهو» در این دیدار ادعا‌هایی را درباره جنگ غزه و مقاومت فلسطین برای مشروع نشان دادن حمله نظامی به غزه مطرح کرد.

مالک شرکت ایکس همچنین با «شلومو کرهی»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

«شلومو» پس از این دیدار اعلام کرد که با ماسک توافق کرده‌اند که بدون کسب اجازه از تل‌آویو، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در غزه فعال نشود. 

این در حالی است که همزمان با شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ماسک پیشنهاد استفاده از استارلینک را برای پشتیبانی از پیوند‌های ارتباطی با سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی را در نوار غزه ارائه کرده بود.

دیدار قبلی ماسک و نتانیاهو 

پیش از این «ماسک» و «نتانیاهو» در ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور ۱۴۰۲) در کالیفرنیا با هم دیدار کرده بودند. «نتانیاهو» که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا حضور داشت به کالیفرنیا پرواز و با ماسک دیدار کرد.

در این دیدار «نتانیاهو» از «ماسک» خواست تا پس از هفته‌ها بحث و جدل بر سر آنچه «یهودی‌ستیزی» در شبکه اجتماعی ایکس خواند، تعادلی بین حفاظت از آزادی بیان و مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز ایجاد کند.

به‌طور رسمی، موضوع گفت‌وگو‌ها هوش مصنوعی بود، اما به‌طور غیررسمی، این فرصتی برای هر ۲ نفر بود که اعتبار گمشده‌ای را پیدا کنند که فقط دیگری می‌توانست ارائه کند.

در زمان دیدار «ماسک» و «نتانیاهو»، رژیم صهیونیستی شاهد تظاهرات‌های هفتگی بر سر طرح جنجالی کابینه برای تغییرات در سیستم قضایی این رژیم بود. از این رو، پیش از دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ایلان ماسک، ده‌ها معترض در نقابل کارخانه تسلا (متعلق به ماسک) تجمع کرده و نسبت به برنامه دیدار این ۲ نفر اعتراض کرده بودند.

انتقاد شدید صهیونیست‌ها از رویکرد ایکس

سکوی رسانه‌های اجتماعی ایکس پیش‌تر به دلیل آنچه «ارائه سخنان نفرت‌برانگیز ضدیهودی» خوانده شده، از سوی صهیونیست‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

«ایلان ماسک» پستی در ایکس را تایید کرده بود که می‌گفت «یهودیان نفرت را علیه سفیدپوستان برمی‌انگیختند». «ماسک» در ادامه گفته بود که این کاربر «حقیقت واقعی» را بیان می‌کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *