عملیات تبلیغی و ترویجی در مساجد استان البرز با هدف پیشگیری از جرایم برگزار شد

10:09 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۴۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
عملیات تبلیغی و ترویجی در مساجد استان البرز با هدف پیشگیری از جرایم برگزار شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از اجرای عملیات تبلیغی و ترویجی در مساجد سطح استان با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری میزان - فرید نجف‌نیا اظهار کرد: یکی از اهداف مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز، باز تعریف ارتباط بین مسـاجد با عدلیه و دستگاه قضایی استان است که با برنامه‌ریزی‌های متعدد، ضمن شناسایی مساجد شاخص و پر مخاطب استان، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری منبر‌های آموزشی و تبلیغی پیشگیرانه فراهم شد.

وی افزود: در اجرای این عملیات، سعی شده که با حضـور حداکثری در مسـاجد و مصلی‌های نماز جمعه و ارتباط با ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های استان، جایگاه ارتباط مساجد و دادگستری ارتقاء پیدا کند به نحوی که مردم دادگستری را جدای از مساجد ندانند و مساجد را محل ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مسئولین دادگستری بیابند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ منبر تخصصی پیشگیرانه در مساجد سطح استان برگزار شد و تمرکز و هدف‌گذاری در این نشست‌ها، تبیین مسائل حقوقی برای مردم، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از جرایم در جامعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در مباحث قضایی بود تا از تشکیل پرونده‌های قضایی پیشگیری شود.

نجف‌نیا همچنین از اجرای هفتگی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مساجد استان، تشکیل میز خدمت در عموم مصلی‌های نماز جمعه استان و سخنرانی قبل از خطب نماز جمعه در مصلی‌های شهرستان‌های استان با هدف تبیین رویکرد‌های تحوّلی در دستگاه قضایی، اجتماعی شدن قوه قضاییه، ترویج و توسعه گفتمان پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با فساد و تبدیل پیشـگیری به گفتمان غالب در بین نخبگان و توده مردم خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *