رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان و هنیه در قطر دیدار کردند

23:57 - 02 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۰۳۴
امیرعبداللهیان و هنیه در قطر دیدار کردند
وزیر امور خارجه و رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه دیدار و کفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، پنجشنبه شب در دوحه پایتخت قطر با هم دیدار کردند.

در این دیدار خلیل الحیه و عزت الرشق، دو عضو دفتر سیاسی حماس هم حضور داشتند.

امیرعبداللهیان در ديدار با هنیه ربا تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه گفت که پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود، اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگتر بود و موازنه های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به ادعای اولیه نخست‌وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل با وجود بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی در حوزه نظامی کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی زندانی‌های خود شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند گفت: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند که آنچه را که در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند بدست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز یک رویایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین این اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از مقاومت عزتمندانه و شجاعانه گروه‌های مقاومت و مردم غزه در برابر تجاوز وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به غزه، بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبری، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک شخص وزیر امور خارجه از مسئله فلسطین و مردم آن به‌ویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه، آخرین وضعیت مقاومت و‌ پایداری در غزه و نیز ابعاد توافق آتش‌بس موقت را تشریح کرد.

هنیه همچنین حمایت‌های جهادی جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از برادران و خواهران خود در غزه را افتخارآمیز و دارای پیامی واضح به رژیم صهيونيستی و آمریکا توصیف کرد.

اسماعیل هنیه با تشریح برخی از ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و خاصه جنایت این رژیم علیه بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و شهری غزه، دولت آمریکا را محور اصلی جنگ علیه غزه به دلیل‌ عصبانیت آن از ابعاد و آثار راهبردی عملیات طوفان‌الاقصی دانست و گفت: آمریکا با وجود مخالفت اولیه با آتش‌بس، اما با درک واقعیت‌های میدان نبرد نهایتا مجبور شد در مقابل اراده ملت فلسطین و نیز خواست ملت‌های جهان و رأی مثبت ۱۲۰ کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، تسلیم شده و با آتش‌بس و توافق با حماس موافقت کند و این نشان می‌دهد که سلطه آمریکا بر نظام بین‌الملل کاهش یافته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت، گفت: این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان بدست آمده و دشمن در تحقق اهداف خود به‌جز کشتار زنان و کودکان و شهروندان و ویران کردن خانه‌های آنان ناکام‌ ماند و ما به یاری و نصرت حتمی خداوند در پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی ایمان داریم.

وزیر امور خارجه پیشتر در جریان سفر به دوحه با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *