گفت‌وگو|

حل مشکل ۱۵ ساله دپوی زباله در جنگل‌های هیرکانی اقدامی پایدار برای حفظ محیط‌زیست است

7:56 - 04 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۸۴۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حل مشکل ۱۵ ساله دپوی زباله در جنگل‌های هیرکانی اقدامی پایدار برای حفظ محیط‌زیست است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: حل مشکل ۱۵ ساله دپوی زباله در جنگل‌های هیرکانی سوادکوه مانع از تباهی محیط زیست را می‌شود و همسو با اقدامات پایدار برای حفظ محیط زیست است.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حل مشکل ۱۵ ساله دپوی زباله در جنگل‌های هیرکانی سوادکوه با ورود دادگستری مازندران بیان کرد: هر نوع آلودگی در محیط‌زیست به ضرر بشر، طبیعت و جامعه است و از آنجایی که دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید خود را جای مردم بگذارد و دفاع کند در این موضوع هم ورود کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: پول‌های زیادی ناشی از ساماندهی زباله و ارزش افزوده‌ای که به شهرداری پرداخت می‌شود که نباید صرف حقوق و آسفالت شود، بلکه عایدی آن باید صرف ساخت نیروگاه‌های زباله‌سوز، نیروگاه برق و محصولات دیگر شود.

وی گفت: حل مشکلات و ساماندهی زباله‌ها در جنگل‌های هیرکانی سوادکوه مازندران جلوی تباهی محیط زیست را می‌گیرد و همسو با اقدامات پایدار برای حفظ محیط‌زیست است.

نوروزی اظهار کرد: دادگستری استان نیز در راستای وظیفه اصلی و فنی خود برای حل مشکلات و ساماندهی زباله ورود کرده است. مدیران شهری نیز باید پول ارزش افزوده آن را در راه حفظ محیط زیست و کار پایدار و سرمایه‌زا هزینه کنند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *