معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: توجه به حجاب در دنیا‌ روبه گسترش است

16:28 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: توجه به حجاب در دنیا‌ روبه گسترش است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره سند مد‌ولباس گفت: درباره این سند چند‌ مبحث مطرح است، اول اینکه باید بررسی شود چطور می‌توانیم این سند را اجرایی کنیم و در این راستا مبحث ذائقه سازی، کار پژوهشی و زیرساخت‌های نظری برای اینکه این مد و سبک با ذائقه جوانان هم‌خوانی داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

خبرگزاری میزان - انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست امروز شورای فرهنگ عمومی کشور که صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان در وزارت فرهنگ برگزار شد، با تاکید بر این مطلب افزود: بعضی از مواردی که درباره مد‌ولباس مطرح است بین‌دستگاهی است و حتما باید ارتباط اقتصادی آن بررسی شود.

خزعلی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم حجاب گرانی چادر است که در حال حاضر چند برابر یک‌ مانتو است و همین باعث شده برخی از استفاده چادر منصرف شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری درباره اهمیت توجه به اقتصاد صنعت مد تصریح کرد: در سفر اخیر استانی به چهارمحال‌و‌بختیاری از کارخانه چادر بازدید کردیم که زیبایی مناسبی داشت و قیمت مناسبی هم داشت و تمام تجهیزات آماده شده بود ولی به‌ دلیل اینکه تسهیلات لازم  در اختیار این واحد تولیدی قرار نگرفته بود امکان ساخت سوله برایشان‌ فراهم نشده بود.

وی ادامه داد: باید تدبیری اندیشیده شود که محصولات فرهنگی، صنعت مد‌ولباس و حجاب در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند.

خزعلی تصریح کرد: یک‌مساله مهم در حوزه مد‌و‌لباس ارتباط بین‌المللی است که‌متاسفانه این ارتباط را نداریم اگرهم وجود داشته باشد یک‌سویه است و برندهای جهانی تاثیر زیادی بر نسل جوان دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت ارتباط موثر با برندهای جهانی که اثر گذاری بر نسل جوان دارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم از این شرکت‌ها دعوت کنیم برای حضور در کشور ما تا با ذائقه فرهنگی ما آشنا شوند و تولیدات مناسب با فرهنگ و ذائقه ایرانی تولید کنند تاثیرگذاری بسیاری خواهد داشت.

وی در پایان افزود: توجه به حجاب در همه دنیا رو به گسترش است در تابستان گذشته لباس‌های خیلی گشاد مد شده و اروپایی‌ها گفتند این مد برای جلوگیری از خشونت است ما از این مساله باید استفاده کنیم و بتوانیم فرهنگ خودمان را ترویج دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *