گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد آغاز شد

12:35 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۲۲
گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد آغاز شد
دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان در سالن فتوگراف موزه سینما آغاز شد. 

خبرگزاری میزان - در آیین گشایش این رویداد سینمایی که با مراسم افتتاح نمایشگاه عکس بود، قادر آشنا، معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی، مهدی شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر زیرساخت‌های سینمایی به همراه داریوش ارجمند، فریبا متخصص و فرهاد قائمیان داوران این جشنواره حضور داشتند.  

مهدی شفیعی دبیر جشنواره و مدیرکل دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی خطاب به شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: این رویداد سینمایی متعلق به خود شما علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان است و از اینکه این رویداد سرانجام به اجرا درآمد، بسیار خرسندم.  

وی توضیح داد: همانطور که پیش‌تر به اطلاع همگان رسید، در این دوره شرکت‌کنندگان در چهار بخش بازیگری، فیلم‌کوتاه، فیلمنامه و بخش عکس به رقابت خواهند پرداخت. 

شفیعی ادامه داد: در ابتدا همانطور که شاهد بودید بخش عکس این جشنواره با ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه آغاز به کار کرد و نهایتا ۳۰ اثر برای حضور در بخش نهایی رویداد پذیرفته شد و در نهایت پس از سه روز نمایش آثار، در مراسم پایانی از برگزیدگان در جشنواره تقدیر خواهد شد. 

مدیرکل دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی با اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد تصریح کرد: در بخش بازیگری که به مونولوگ اختصاص داشت، هنرجویان بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند. از بین پذیرفته‌شدگان امروز شاهد اجرای ۳۰ نفر از هنرجویان خواهیم بود که مدت زمان هر اثر در حدود ۷ دقیقه است. در روز دوم جشنواره نیز  همین تعداد اثر را خواهیم داشت و برای روز پنج‌شنبه شاهد ۱۵ اثر از مونولوگ‌های هنرجویان خواهیم بود.  

شفیعی درباره بخش دیگر جشنواره اظهار کرد: بخش فیلم‌کوتاه ما در سالن فتوگراف اکران خواهد شد و ظرف دو روز آینده تعداد ۳۹ فیلم‌کوتاه که ساخته هنرجویان است، اکران خواهد شد و روز جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد. 

وی در خاتمه اظهاراتش ضمن تشکر از رئیس سازمان سینمایی برای فراهم آوردن امکان اجرای این رویداد تاکید کرد: در این جشنواره برای نخستین بار گردهمایی همه مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را در روز پنجشنبه شاهد خواهیم بود. امیدوارم این گردهمایی و گفت‌وگوهای دوسویه میان مدیران سازمان سینمایی بتواند حرکت ما را تسریع کند و شاهد اتفاقات خوبی در دانشگاه‌های آزاد سینمایی شویم. 

این رویداد سینمایی هم اکنون در بخش‌های مختلف در موزه سینما در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *