بیش از ۲ هزار گواهینامه مهارت برای زندانیان استان خوزستان صادر شد

11:16 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۲ هزار گواهینامه مهارت برای زندانیان استان خوزستان صادر شد
رئیس کل دادگستری خوزستان از صدور گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی در راستای اصلاح مجرمان از طریق فعالیت‌های حرفه آموزی خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در نشست ساماندهی زندانیان با بیان اینکه برخی از مسائل امنیتی استان باید در بستر توسعه اقتصادی حل شود، گفت: هنجارپذیر نمودن و ایجاد اشتغال برای زندانیان در راستای کسب درآمد پایدار از مصادیق مهم این کار محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان به جهت فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای، صنایع دستی، کشاورزی و... شرکت که پس از اخذ آزمون ۲۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی با بیان اینکه ارتقاء وضعیت نگهداری، اصلاح و بازپروری زندانیان بصورت مستمر در سطح استان رصد و پایش می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲۶۹۰ متر مربع فضای کارگاهی برای اشتغال درون زندان زندانیان احداث که بعضی از پروژه ها افتتاح شد و تعدادی تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

 دهقانی گفت: در راستای حمایت ازکسب درآمد پایدار زندانیان با اقدامات انجام شده، تعداد زندانیانی که با حضور در کارگاه‌ها یا اشتغال نشسته حقوق در یافت می‌کنند از ۹۳۲ نفر در فرودین به ۱۹۲۱ (رشد ۱۰۶ درصدی) در آبان ماه رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *