دستگاه قضایی مازندران بر فعالیت نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی نظارت ویژه دارد

14:41 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۲۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستگاه قضایی مازندران بر فعالیت نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی نظارت ویژه دارد
رئیس کل دادگستری مازندران، انتخابات پیش رو را بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، گفت: فعالیت‌های نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی، به صورت ویژه توسط دستگاه قضایی و نظارتی مازندران رصد می‌شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در دومین جلسه پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از مهمترین رخداد‌های ماه‌های آتی است و در این راستا حضور پرشور مردم در انتخابات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این حضور پرشور، باید با دقت و جدیت مورد تاکید و مد نظر ویژه قرار گیرد. 

رئیس کل دادگستری مازندران، مهمترین رویکرد ستاد مقابله با تخلفات انتخاباتی استان را پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: اعضای ستاد باید به وظایف خود، متعهدانه و مسئولانه، توأم با دقت و جدیت عمل کنند و در این راستا تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه دادگستری استان با دقت و سرعت رسیدگی خواهد شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، از تشکیل کمیته رصد فعالیت‌های مالی کارگزاران و نامزد‌های انتخابات در استان خبر داد و افزود: یکی از موضوعات مهم در فرایند برگزاری انتخابات، رعایت بیت المال و عدم هزینه کرد از بیت المال، له یا علیه نامزدهاست که در این خصوص مراجع ذیربط نظارت ویژه‌ای بر موضوع خواهند داشت. 

وی همچنین تشکیل کمیته ویژه رصد فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین تبلیغات در دوران انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مراجع ذیربط و دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط باید نظارت و دقت ویژه‌ای در این بخش داشته باشند تا از بروز تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *