لایحه بودجه ۱۴۰۳ هفته جاری از سوی دولت به مجلس واصل می‌شود

11:52 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
لایحه بودجه ۱۴۰۳ هفته جاری از سوی دولت به مجلس واصل می‌شود
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در هفته جاری به مجلس خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت به مجلس، گفت: هنوز این لایحه به مجلس نیامده، اما طبق اخباری که از دولت دریافت کرده‌ایم، احتمال دارد این هفته به مجلس بیاید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بر اساس قوانین، بودجه سال ۱۴۰۳ در دو مرحله به مجلس ارائه می‌شود، یعنی ابتدا منابع بودجه عمومی دولت و بعد از آن احکام و جداول بررسی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از این رو کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از فردا نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ انتخاب و به این کمیسیون معرفی خواهند کرد.

گفتنی است؛ بر اساس اصلاح ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه کشور به صورت دو مرحله‌ای بررسی می‌شود؛ یعنی مرحله اول رسیدگی به احکام در قالب ماده واحده و تبصره‌ها و در مرحله دوم رسیدگی به ارقام بودجه در قالب جداول تفصیلی با رسیدگی دقیق و کارشناسی‌تر و با تعیین بازه‌های زمانی برای پیشنهاد‌های نمایندگان، رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس و دولت تعریف شده است.

شایان ذکر است؛ دولت موظف است بخش نخست را حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم کند. دولت همچنین موظف است حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ قانون بخش اول بودجه، جداول تفصیلی بودجه را به همراه نسخه الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات مربوط به هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد، به مجلس ارسال کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *