هاآرتص: بالگرد اسرائیلی روز ۷ اکتبر حاضران را در جشنواره موسیقی هدف قرار داد

10:32 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۵۴
هاآرتص: بالگرد اسرائیلی روز ۷ اکتبر حاضران را در جشنواره موسیقی هدف قرار داد
منابع امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که شهرک‌نشینان حاضر در جشنواره موسیقی اراضی اشغالی در روز نخست عملیات طوفان الاقصی از سوی بالگرد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های عبری‌زبان از نخستین روز آغاز عملیات طوفان الاقصی به طور مداوم ادعا‌هایی را درباره مبارزان مقاومت نسبت داده بودند.

با گذشت چند هفته از آغاز این عملیات، این ادعا‌ها رد و در برخی موارد حتی عکس آن‌ها ثابت شده است. یکی از این موارد که اکنون از سوی یک رسانه عبری‌زبان نه‌تنها رد، بلکه عکس آن اثبات شده، موضوع هلاکت تعدادی از شهرک‌نشینان حاضر در یک جشنواره موسیقی در روز نخست عملیات است.

 

 

رسانه‌های عبری‌زبان از جمله هاآرتص به نقل از منابع پلیس و امنیتی رژیم صهیونیستی، گزارش دادند که مبارزان مقاومت که در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیاتی گسترده را در اراضی اشغالی انجام دادند از قبل از این رویداد اطلاعی نداشتند.

تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی همچنین نشان داد که یک بالگرد نظامی ارتش این رژیم به برخی از افراد شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی «سوپرنووا» شلیک کرد.

«هاآرتص»، می‎گوید که جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نشده است.

این گزارش به نقل از یک مقام ناشناس پلیس رژیم صهیونیستی می‎گوید: تحقیق درباره این حادثه نشان می‌دهد که یک بالگرد نظامی اسرائیل که از پایگاه «رامات داوید» به محل حادثه رسیده بود، به سمت برخی از افراد حاضر در آنجا شلیک کرد.

به گفته یک منبع ارشد پلیس رژیم صهیونیستی، بیشتر افرادی که در این جشنواره حضور داشتند، پس از حملات موشکی مقاومت موفق به فرار شده بودند.

به گزارش پلیس رژیم صهیونیستی، ۳۶۴ شهرک‌نشین حاضر در این جشنواره به هلاکت رسیدند.

یافته‌های جدید این استدلال را تقویت می‌کند که بسیاری از شهرک‌نشینانی که در هفتم اکتبر به هلاکت رسیدند از سوی خود ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

در همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی یک زن شهرک‌نشین که شاهد عملیات مقاومت در شهرک‌های نزدیک مرز غزه بود، اذعان کرد که که تعدادی از شهرک‌نشینان «بی‌تردید» از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

«یاسمن پورات» ۴۴ ساله، در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به‌ویژه به درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان مقاومت و نیرو‌های رژیم صهیونیستی در «کیبوتز بئری» اشاره کرد.

به گفته او، مبارزان مقاومت با آن‌ها و دیگران رفتار انسانی داشته‌اند.

«پورات» با اشاره به ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: آن‌ها همه، از جمله بازداشت‌شدگان (شهرک‌نشین) را از بین بردند. گلوله‌باران بسیار سنگینی بود و حتی تانک‌ها هم شلیک کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *