۹۵ زندانی جرایم غیرعمد استان هرمزگان آزاد شدند

11:56 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۹۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۵ زندانی جرایم غیرعمد استان هرمزگان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بدهی در استان هرمزگان از ابتدای امسال خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد دیه با پیگیری دستگاه قضایی استان، ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای امسال از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان بدهی این افراد را بیش از ۲ هزار و چهل میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۲۹۲ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شاکیان بخشیده شده است. 

وی افزود: بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال از بدهی این افراد نیز توسط ستاد دیه و بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از سایر منابع و پذیرش اعسار و تقسیط توسط محاکم قضایی تأمین شده است.

قهرمانی تصریح کرد: ۵۵ نفر از مددجویان آزاد شده زندانی مهریه، ۱۱ نفر زندانی نفقه و ۲۹ نفر زندانی مالی بودند.

رئیس هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و حمایت از زندانیان نیازمند استان هرمزگان همچنین اذعان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های عامل و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بخش دیگری از اقدامات انجام شده برای آزادی این زندانیان بوده است.

وی ادامه داد: درباره بدهی ۵۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز ضمن تشکیل پرونده از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان هرمزگان، پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

قهرمانی با بیان اینکه گذشت شکات و مشارکت نیکوکاران و خیرین در طرح‌های ستاد دیه استان می‌تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده‌های خود برگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ ستاد دیه استان بتواند در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۲ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *