گفت‌وگو|

نوری: هنگ‌کنگ تیمی نبود که تیم ملی را محک بزند/ قلعه‌نویی سبک خوبی در تیم ملی پیاده کرده

0:25 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۹۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نوری: هنگ‌کنگ تیمی نبود که تیم ملی را محک بزند/ قلعه‌نویی سبک خوبی در تیم ملی پیاده کرده
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: ایران پیروزی‌ خوبی کسب کرد، اما هنگ‌کنگ آن تیمی نبود که بخواهیم تیم ملی را با آن محک بزنیم.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: برد ایران را تبریک می‌گویم، اما هنگ‌کنگ آن تیمی نبود که بخواهیم تیم ملی ایران را با آن محک بزنیم. قلعه‌نویی سبک خوبی برای گلزنی در تیم پیدا کرده است، اما بازی با ازبکستان مثل هنگ‌کنگ نخواهد بود. 

وی افزود: تیم ملی ایران بازی خوبی انجام داد، اما می‌توانستیم با تعداد گل‌های بیشتری به پیروزی برسیم. امیر قلعه‌نویی مربی قابل احترامی است و سبک بازی خوبی در تیم ملی ایجاد کرده است. ما در تمام دقایق بازی شاهد بازی هوشمندانه ملی‌پوشان کشورمان بودیم و این امید وجود دارد که کادرفنی ایران بازی به بازی بهتر و خطرناک‌تر شوند.

*قلعه‌نویی باید بازیکنان بیشتری را از استقلال دعوت می‌کرد

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه درباره دیدار بعدی ایران مقابل ازبکستان بیان داشت: ازبکستان تیم سرسخت‌تری نسبت به هنگ‌کنگ خواهد بود، اما ایران در بیشتر تقابل‌های قبلی مقابل ازبکستان اکثراً پیروز بوده و امیدوارم در این بازی هم شاگردان قلعه‌نویی پیروز باشند. ایران پس از کی‌روش به یک بلوغ تاکتیکی رسیده و به خوبی از بند دفاع خارج شده است و در ادامه باید تلاش کنند تا یک تیم سراسر هجومی تشکیل دهند. 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه در رابطه با شرایط آبی پوشان پایتخت گفت: استقلال تحت هدایت جواد نکونام بسیار خوب بازی می‌کند و از شرایط آن‌ها راضی هستم، امیدوارم همین روند را حفظ کنند تا در ادامه بتوانند به موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنند. تنها گله‌ای که از قلعه‌نویی دارم این است که چرا از تیم استقلال که بازیکنانی پرانرژی و موفقی دارد نفرات بیشتری را به تیم ملی دعوت نکرد. امیدوارم کادرفنی تیم ملی ریزبینانه شرایط و کیفیت بازیکنان داخلی را زیرنظر بگیرند و بازیکنان باکیفیت را از لیگ داخل به تیم ملی دعوت کنند.

*به پیروزی استقلال مقابل ذوب‌آهن خوشبینم

وی در ادامه درباره بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته آینده افزود: استقلال شرایط خوبی دارد، اما نباید حریفان خود را دست کم بگیرد. استقلال هفته آینده با ذوب آهن بازی دارد و بازیکنان باید در این بازی نهایت تلاش خود را بکنند تا ۳ امتیاز کامل خارج از خانه را کسب کنند. ذوب‌آهن اکنون شرایط خوبی در جدول دارد و برای پیروزی خواهند آمد، من به برد استقلال در این بازی خوشبین هستم. 

نوری در پایان خاطرنشان کرد: شرایط مدیریت در ایران کاملاً آشفته است و من بعید می‌دانم چند سال دیگر هم فوتبال حرفه‌ای در ایران داشته باشیم. مسئولین هزینه یک VAR ساده را ندارند و نمی‌خواهند به توسعه فوتبال کمک کنند؟ چطور می‌خواهند به جوانان غیوری که رفتند و مقابل برزیل قدرتمند کامبک زدند و پیروز شدند جوایز بدهند؟ به نظر می‌رسد که مسئولین فوتبال ایران بی‌خیال هستند. باید روی سرمایه‌ها بیشتر تمرکز کنیم و آن‌ها را برای آینده ورزش کشورمان پرورش دهیم. امیدوارم شرایط فوتبال ایران تغییر کند تا پیر و جوان در این کشور از دیدن این ورزش لذت ببرند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *