گفت‌وگو|

صدیقی: آمریکا روح ورزش را خدشه‌دار کرد/ مسابقات جهانی ووشو بدون ایران ارزشی ندارد

8:45 - 26 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۷۸۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
صدیقی: آمریکا روح ورزش را خدشه‌دار کرد/ مسابقات جهانی ووشو بدون ایران ارزشی ندارد
رئیس فدراسیون ووشو معتقد است رقابت‌های جهانی بدون ایران ارزش زیادی ندارد.

امیر صدیقی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد روادید تیم ملی ووشو برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا صادر نمی‌شود، اظهار داشت: به نظرم با این حرکتی که آمریکا انجام داد روح ورزش خدشه‌دار شد. ما از مدت‌ها قبل پیگیر روادید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ووشو بودیم، اما میزبان (آمریکا) با ما همکاری نکرد و در نهایت دیدید که تیم به جهانی اعزام نشد.

وی افزود: هیچ کوتاهی از سوی فدراسیون ووشو صورت نگرفت و کاملاً کار‌ها را طبق برنامه پیش بردیم، اما در نهایت عملکرد ضعیف میزبان باعث شد تا تیمی که قهرمان جهان بود از این رقابت‌ها جا بماند.

*نمی‌دانم چه اصراری است آمریکا رقابت‌هایی به این مهمی را برگزار کند

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: ایران و چین قدرت‌های اصلی ووشو در دنیا هستند، اما این دوره از رقابت‌ها بدون کشور عزیزمان برگزار می‌شود و ارزش چندانی ندارد. میزبان آماتور با رفتار غیرورزشی و غیراخلاقی باعث شد تا ملی‌پوشانی که شبانه روز تمرین کردند، از مسابقات ناخواسته محروم شوند.

صدیقی در واکنش به این پرسش که آیا کشور‌های دیگری هم بودند که نتوانستند در رقابت‌ها حضور پیدا کنند، گفت: تا جایی که من می‌دانم بالای ۲۰ کشور با این مشکل مواجه بودند و نمی‌دانم چه اصراری است تا آمریکا که توان میزبانی ندارد، رقابت‌هایی به این مهمی را برگزار کند.

*آماده قهرمانی بودیم، اما نگذاشتند این اتفاق بزرگ رقم بخورد

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراحل اعتراض خودمان را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم، اما متأسفانه مهمترین رویداد ووشو را از دست دادیم. تیم ما آماده قهرمانی بود، اما نگذاشتند که این اتفاق بزرگ رقم بخورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *