دانشجویان در جایگاه حقوقدان‌های شورای نگهبان قرار می‌گیرند

10:46 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۶۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
دانشجویان در جایگاه حقوقدان‌های شورای نگهبان قرار می‌گیرند
سومین دوره رقابت شبیه‌سازی شورای نگهبان که با موضوع صلاحیت‌های شورای نگهبان در نظارت بر مصوبات و انتخابات توسط پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود به مرحله رقابت گروه‌های شرکت‌کننده در زمینه اظهارنظر نسبت به مصوبات رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شورای نگهبان، دومین مرحلهٔ سومین دوره رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان با موضوع صلاحیت‌های شورای نگهبان در نظارت بر مصوبات و انتخابات، روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در حضور برخی حقوقدانان شورای نگهبان و با شرکت ۴۳ گروه از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

در این مرحله اول، گروه‌ها در زمینه موضوع انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی به عنوان یکی از مهمترین وظایف شورا با هم رقابت می‌کنند، به این صورت که به هرگروه یک یا دو مصوبه فرضی داده می‌شود تا در زمان تعیین شده آن را در حضور داوران بررسی و در صورت مغایرت مصوبه با اصول قانون اساسی، آن مغایرت را اعلام کنند تا داوران نظر هر گروه را ارزیابی کنند.

گفتنی است فلسفه برگزاری رویداد علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان به‌عنوان یکی از قالب‌های نوین آموزشی آن است که دانشجویان با قرار گرفتن در جایگاه حقوقدانان شورا، با انجام وظایف و نحوه عملکرد آن‌ها آشنایی بدون واسطه پیدا کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *