گفت‌وگو|

اقدامات آموزش و پرورش برای شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل

8:30 - 26 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۴۷
اقدامات آموزش و پرورش برای شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل پرداخت و گفت: از تمام دستگاه‌هایی که در این رابطه اطلاعاتی دارند و می‌توانند به شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل کمک کنند، درخواست داریم با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش مناطق و به ویژه شورای آموزش و پرورش استان ترک تحصیل کودکان کار را گزارش دهند.

علی فرهادی در گفت‌وگو با میزان درباره اقدامات آموزش و پرورش برای شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل با توجه به آنچه در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان آمده است، گفت: با توجه به آمار سامانه ثبت احوال که با آن متصل هستیم، انتظار داریم در همه شهر‌ها بر طبق آمار تمام دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کنند و ممکن است دانش‌آموزی به سبب مهاجرت یا دلیل دیگری در مدرسه ثبت‌نام نکرده باشد باشد که آموزش و پرورش از این جهت وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان را رصد می‌کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه از طریق معاونت مشارکت‌های مردمی و شورای آموزش و پرورش، استانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش و فرماندارن در تعاملی که در شورای اداری با رئیس آموزش و پرورش مناطق دارند؛ وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان را بررسی می‌کنند، ادامه داد: با این وجود از تمام دستگاه‌هایی که در این رابطه اطلاعاتی دارند و می‌توانند به شناسایی و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل کمک کنند، درخواست داریم با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش مناطق و به ویژه شورای آموزش و پرورش استان ترک تحصیل کودکان کار را گزارش دهند تا اینگونه مسائل به حداقل برسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیر و مشاور مدرسه از کودکان کاری که در مدارس در حال تحصیل هستند، حمایت می‌کنند، افزود: در برخی از نقاط کشور از جمله در مناطق حاشیه نشین و مهاجر پذیر این مسئله بیشتر است و برای مدیریت این موضوع کمک همه دستگاه‌ها به آموزش و پرورش نیاز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *