تحریم چند مسئول ارشد حماس از سوی انگلیس

21:16 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۴۹۷
تحریم چند مسئول ارشد حماس از سوی انگلیس
براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس، چهار نفر از مسئولان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و ۲ نفر دیگر به بهانه تامین مالی این گروه تحریم شدند.

خبرگزاری میزان -  وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از اموال و دارایی‌های یحیی سینوار، محمد ظیف، مروان عیسی، موسی دودین، عبدالباسط حمزه و نبیل چومان توقیف و از سفر این افراد، به‌عنوان وابستگان حماس، به خاک انگلیس جلوگیری خواهد شد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه جدید انگلیس در این بیانیه، با تکرار مواضع خصمانه لندن علیه حماس ادعا کرد: ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم برای مختل کردن فعالیت‌های نفرت‌انگیز این سازمان تروریستی، از طریق همکاری با آمریکا و دیگر متحدان‌مان ادامه خواهیم داد تا فعالیت آن‌ها در صحنه جهانی دشوارتر شود.

وی همچنین در ادامه ادعاهای خود با اشاره به این که مردم فلسطین نیز قربانی حماس هستند، گفت: ما با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کنیم و به حمایت از وقفه‌های بشردوستانه ادامه می‌دهیم تا کمک‌های نجات‌بخش بیشتری به غزه برسد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ساعاتی پیش نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه حماس وضع کرد و در پی آن اعلام شد که سومین دور تحریم‌های خود را علیه افراد و نهاد‌های وابسته به حماس از زمان آنچه «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به رژیم صهیونیستی خوانده شد، وضع کرده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره مدعی شد: آمریکا به همکاری با شرکای خود از جمله انگلیس ادامه خواهد داد تا حماس را از توانایی دریافت کمک مالی و استفاده از بودجه محروم کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *