رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ صلح و سازش ضرورت دارد

10:27 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ صلح و سازش ضرورت دارد
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و ترویج و اشاعه فرهنگ غنی و خیرخواهانه صلح و سازش، باید از ظرفیت بقاع متبرکه استان استفاده کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در جلسه مشترک با معاون فرهنگی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه استان، اظهار کرد: امروز وظیفه تمامی مسئولین در هر سمت و جایگاهی، خدمت به مردم است و این یک نعمت بسیار ارزشمند باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بقاع متبرکه در استان جهت حل و فصل مشکلات و اختلافات مردم، بر ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف در این اماکن مقدس تاکید کرد و گفت: با تشکیل هئیت‌های یاوران صلح در بقاع متبرکه به منظور ایجاد صلح و سازش و عفو گذشت در اختلافات مردمی، می‌توان در کاهش تنش‌ها و درگیری‌های اجتماعی اثرگذار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی ادامه داد: هر چه فعالیت‌ها مردمی‌تر شود، نتایج بسیار ارزشمند و تأثیرگذارتری در جامعه دارند و در همین راستا از ظرفیت‌های بالقوه معتمدین، بزرگان، سران عشایر و طوایف، روحانیون و سادات که بتوانند دعاوی و اختلافات مردمی را قبل از تشکیل پرونده در مراجع قضایی به‌صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند، استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه استان بر تعامل و گسترش همکاری با این معاونت تاکید و از راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف و هئیت‌های یاوران صلح در بقاع متبرک استقبال کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *