رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مجارستان درباره تحولات غرب آسیا

23:06 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۸۰
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مجارستان درباره تحولات غرب آسیا
وزیران امور خارجه ایران و مجارستان در گفت‌وگویی تلفنی به تبادل‎نظر درباره گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا پرداختند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان، درباره گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا به‌ویژه اوضاع فلسطین تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در نتیجه جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم در بمباران و کشتار دسته‌جمعی مردم در نوار غزه همه حقوق انسانی و بین‌المللی را آشکارا نقض کرده است. 

امیرعبداللهیان بر ضرورت اعمال فشار جامعه جهانی به‌منظور توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری و بی‌قیدوشرط و فراهم شدن امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم غزه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در فراز دیگری از این گفت‌وگو، با اشاره به روند روبه‌رشد مناسبات میان ایران و مجارستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری کمیسیون مشترک میان ۲ کشور را در تهران دارد.

وی در ادامه گفت: رایزنی‌ها قطعا برای توسعه مناسبات ۲ کشور بسیار سازنده است.

وزیر خارجه مجارستان نیز با بیان مواضع کشورش در خصوص تحولات جاری در فلسطین، ابراز امیدواری کرد روند رو به توسعه مناسبات میان ۲ کشور ایران و مجارستان در تمامی ابعاد حفظ و ارتقا یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *