درخواست سفیر ایران برای انجام اقدام‌های عملی به‌منظور توقف حملات رژیم صهیونیستی

20:12 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۷۳
درخواست سفیر ایران برای انجام اقدام‌های عملی به‌منظور توقف حملات رژیم صهیونیستی
سفیر ایران در کنفرانس مطبوعاتی سفرای کشور‌های سازمان همکاری اسلامی تغییر موضع اتحادیه اروپا و انجام اقدام‌های عملی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

خبرگزاری میزان - در کنفرانس مطبوعاتی سفرای کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در بروکسل، سفیر ایران طی سخنانی به انتقاد از موضع‌گیری اروپایی‌ها در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

دهقانی گفت: در ۳۰ روز گذشته شاهد اعمال استاندارد دوگانه توسط اتحادیه اروپا، امریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی بوده‌ایم؛ با وجود اینکه مردم اروپا در خیابان‌ها از امریکا تا اروپا تا استرالیا فریاد می‌زنند و خواهان آتش‌بس هستند، اما متاسفانه نزد تصمیم‌گیران غربی گوش شنوایی وجود ندارد و اهمیتی به خواست مردم نمی‌دهند. 

وی ضمن انتقاد شدید از مواضع امریکا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امریکا به حدی جانب‌دارانه عمل کرده است که حتی برخی متحدین منطقه‌ای او، این کشور را برای میانجیگری شایسته نمی‌دانند. 

دهقانی تاکید کرد که اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند، اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده و با محکوم نکردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در واقع از جنایت‌های این رژیم حمایت به‌عمل می‌آورد. 

وی خواستار تغییر موضع اتحادیه اروپا و انجام اقدام‌های عملی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد.

دهقانی همچنین با اشاره به بیانیه اخیر این سازمان در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی ، تاکید کرد که با وجود موضع‌گیری صریح و روشن سازمان همکاری اسلامی، در بحران کنونی نیاز به اقدام‌های عملی است تا رژیم جنایت‌کار را وادار به توقف خونریزی کند. 

وی افزود: تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی را از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و تا زمانی که خود را در مقابل جنایت‌هایش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی‌کیفری در قبال اقدام‌هایش برخوردار باشد، دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد.

سفیر ایران با اشاره به بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی، خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد و تأکید کرد کشور‌های عضو این سازمان و دیگر کشور‌ها باید از ابزار‌های موجود برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنند تا دست از ادامه جنایت بردارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *