آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی همام در برج میلاد برگزار شد

18:00 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۶۵
آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی همام در برج میلاد برگزار شد
آیین پایانی سومین جشنواره بین‌المللی همام با حضور برخی مسئولین کشوری، چهره‌های هنری و علاقه‌مندان به هنر شب گذشته یکشنبه ۲۱ آبان ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. 

خبرگزاری میزان - در ابتدای این مراسم محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به اهالی هنر و معلولین هنرمند درباره اهداف و نحوه برگزاری همایش مطالبی را عنوان کرد. 

به گفته مشهدی ۱۳۰۰ هنرمند معلول و جانباز از سراسر کشور بیش از ۹هزار اثر در بخش هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی و موسیقی خلق و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 

وی یکی از زیباترین جلوه‌های جشنواره را نمایش وفاق ملی و حضور اقوام مختلف از استان‌های کشور در این همایش فرهنگی ذکر کرد. 

دبیر سومین جشنواره همام همچنین با اشاره به افزایش کیفی و کمی آثار از وصول آثار هنرمندان ۱۱ کشور عمان، هند، قزاقستان، اردن، بنگلادش، صربستان، مجارستان، مالزی، تاجیکستان، بوسنی و ازبکستان توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد. 

در ادامه مراسم مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی با تجلیل از دست‌اندرکاران جشنواره، حمایت از صنایع‌دستی معلولین هنرمند را از وظایف وزارتخانه متبوع خویش ذکر کرد. 

وی همچنین از ارائه مهر اصالت به آثار این هنرمندان خبر داد و با تاکید بر نقش سمن‌ها در برگزاری چنین رویدادهایی، همکاری سمن‌ها با مراکز دولتی در توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را ضروری دانست. 

در ادامه ابوالفضل نجارزاده رئیس بانک ملی طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری چنین برنامه‌هایی با اعلام حمایت از جامعه معلولین توسط بانک ملی از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه سهل‌الوصول ۲میلیارد ریالی برای معلولین خبر داد. 

همچنین آصف هازار از هند، محمدالفارسی از عمان و اناربیک سلطان به عنوان نمایندگان و سفرای همام در کشورهای هند، عمان و قزاقستان معرفی و الواح احکام آن‌ها نیز تقدیم شد. 

در خاتمه این مراسم برندگان آثار برتر در رشته‌های مختلف معرفی و از آنان با اهدای تندیس طلایی، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد. 


این مراسم در فضایی بانشاط با حضور تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره، جمعی از مسئولین کشوری از جمله میثم امرودی معاون فرهنگی وزارت امور خارجه، علاقه‌مندان به هنر و هنرمندانی همچون محمد شیری، محمد فیلی، رضا بنفشه‌خواه، جلیل فرجاد، رضا فیاضی، محمد مسلمی و… برگزار شد. 

سومین جشنواره بین‌المللی همام توسط موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع)، با حمایت بانک ملی و مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بهزیستی استان تهران از ۱۱ الی ۱۸ آبان ماه جاری در فرهنگستان هنر و برج میلاد تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *