تجاوز زمینی به غزه؛ کمین‎های مرگ برای نظامیان صهیونیست

10:52 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۵۹
تجاوز زمینی به غزه؛ کمین‎های مرگ برای نظامیان صهیونیست
نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی که وارد جنگ زمینی علیه غزه شده‌اند با ترس از به هلاکت رسیدن در این منطقه روبرو هستند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین به‌روزرسانی از تلفات خود در غزه به هلاکت ۲ نظامی دیگر این رژیم اذعان کرده است.

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه تاکنون دست‌کم ۴۵ نظامی این رژیم به هلاکت رسیده‌اند. 

از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیز ۳۶۳ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، ۵۹ نیروی پلیس و ۱۰ نفر از نیرو‌های سازمان امنیت داخلی شاباک به هلاکت رسیدند. 

برخی کارشناسان عنوان می‌کنند که تلفات واقعی رژیم صهیونیستی، به‌ویژه تلفات عملیات زمینی در غزه بیش از آماری است که ارتش این رژیم اعلام می‌کند. 

نگرانی و ترس نظامیان صهیونیست از حضور در غزه

نظامیان صهیونیست که در عملیات زمینی علیه غزه حضور دارند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اذعان کردند که با تشدید جنگ مضطرب بوده و عصبی هستند.

یک نظامی ۲۰ ساله رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفته بود: از ورود به غزه هراس دارم. شما نمی‌دانید که در صورت ورود به آنجا (غزه) زنده بازخواهید گشت یا خیر. 

یک نظامی دیگر هم گفت: ورود به آنجا (غزه) ترسناک است. 

در پی ترس نظامیان صهیونیست از عملیات در غزه، پایگاه «تایمز رژیم صهیونیستی»، نوشت: حماس به اسرائیل هشدار داده است که سربازانش غزه را با کیسه‌های سیاه ترک خواهند کرد.

به گفته منابع عبری‌زبان، برخی از نظامیان صهیونیست حاضر در جنگ علیه غزه علاوه بر ترس خود، به دلیل ترس اعضای خانواده‌شان به دروغ به خانواده خود می‌گویند که در مناطق دیگر اراضی اشغالی مستقر هستند.

خطر در کمین نظامیان رژیم صهیونیستی

«توماس فریدمن»، کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه درباره وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، گفت: برای من کاملا روشن است که اسرائیل در این برهه در معرض خطر واقعی قرار دارد. 

به گفته وی، اسرائیل جایی بود که فرماندهان نظامی‌اش قبلا هرگز مجبور نشده بودند از آن محافظت کنند و متحدی به نام آمریکا هرگز قبلا مجبور به مداخله و دفاع مستقیم از آن نشده بود. 

فریدمن، اضافه کرد: اسرائیل با تهدیدات مجموعه‌ای از دشمنان مواجه است که جهان‌بینی تئوکراتیک را با تسلیحات مدرن قرن ۲۱ ترکیب کرده‌اند و این دشمنان اسرائیل را دیگر نمی‌توان به‌عنوان گروه‌های کوچک شبه‌نظامی در نظر گرفت؛ بلکه آن‌ها هر کدام به نوبه خود دارای ارتش‌های مدرن با تیپ‌ها، گردان‌ها، قابلیت‌های سایبری، موشک‌های دوربرد، پهپاد‌ها و پشتیبانی‌های فنی-لجستیک هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت: باید بپذیریم این نیرو‌های ضداسرائیلی مدت‌هاست که برای چنین روزی برنامه‌ریزی کرده و اکنون شاهدیم که همه آن‌ها کنار هم قرار گرفته و اسرائیل را از همه طرف تهدید می‌کنند. باید اذعان کنم که حماس ترس را در دل بسیاری از سران اسرائیلی حتی در مناطقی بسیار دورتر از مرز غزه ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *