تحولات اوکراین|

انگلیس: اعضای واگنر احتمالا در گارد ملی روسیه خدمت می‌کنند

14:43 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۰۳۰
انگلیس: اعضای واگنر احتمالا در گارد ملی روسیه خدمت می‌کنند
وزارت دفاع انگلیس می‎گوید که احتمالا تعدادی از اعضای واگنر در گارد ملی روسیه و تعدادی دیگر در یک شرکت نظامی خصوصی به نام «ردوت» مشغول به خدمت شده‌اند.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع انگلیس، اعلام کرده که عناصر بزرگ گروه نظامی واگنر احتمالاً در ساختار فرماندهی گارد ملی روسیه (روسگواردیا) جذب شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، بازوی واگنر در «روسگواردیا» احتمالا از سوی «پاول پریگوژین»، پسر «یوگنی پریگوژین»، فرمانده سابق واگنر هدایت می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس، گفت که گروه‌های دیگر اعضای واگنر احتمالاً به یک شرکت نظامی خصوصی دیگر روسی به نام «ردوت» ملحق شده‌اند که در مجموع ۷ هزار پرسنل دارد.

حمله روسیه به مواضع کی‌یف در خرسون

سخنگوی اورژانس منطقه خرسون، می‎گوید که نیرو‌های روسیه طی روز گذشته در عملیاتی نظامی در اوکراین یک هویتزر (سامانه توپخانه‌ای) و نظامیان اوکراینی را در منطقه خرسون هدف قرار دادند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در روز گذشته ۱۱۱ گلوله توپ را به سمت اطراف رودخانه «دنیپر» شلیک کرده بود.

بمباران‌های ارتش اوکراین همچنین شهرک‌های اوبریوکا، کرینکی، آلیوشکی، استارایا مایاچکا، کارداشینکا، کازاچی لاگری و دنپریانی را هدف قرار داد.

انفجار در شهر خارکف

یک رسانه اوکراینی، گزارش داد که انفجاری در شهر خارکف در شمال شرق اوکراین رخ داد.

«سرگئی ملنیک»، فرمانده پایگاه نظامی خارکف تایید کرد که یک انفجار رخ داده است. به گفته او، علت انفجار در حال بررسی است.

به گفته برخی منابع، این انفجار در یک ایستگاه سوخت در ایستگاه راه‌آهن خارکف رخ داد.

کاخ سفید: لایحه بودجه پیشنهادی جانسون جدی نیست

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید، گفت: پیشنهاد ارائه شده بودجه آمریکا از سوی «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان، جدی نیست.

به گفته وی، این پیشنهاد فقط دستور‌العملی برای هرج‌ومرج بیشتر جمهوری‌خواهان و تعطیلی بیشتر است؛ جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با یک پیشنهاد غیر جدی وقت را تلف می‌کنند. 

«جانسون» پیش‌تر یک پیشنهاد بودجه ارائه کرده بود که خواستار تداوم بودجه برخی سازمان‌ها و برنامه‌های دولتی تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ با دوم فوریه ۲۰۲۴ است. این پیشنهاد شامل بودجه برای ارائه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی نبود.

خنثی شدن حمله پهپادی اوکراین به بلگورود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است. 

بیانیه این وزارتخانه می‏‎گوید که تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله به مواضعی در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از یک پهپاد خنثی شد. هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز قلمرو منطقه بلگورود از سوی پدافند هوایی منهدم شد. 

گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با همتای اوکراینی 

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا به طور تلفنی با «رستم اومروف»، وزیر دفاع اوکراین درباره برنامه‌های بعدی گروه تماس دفاعی اوکراین که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، گفت‌وگو کرد.

این بیانیه می‎افزاید: آن‌ها درباره اولویت‌های کمک‌های امنیتی و برنامه‌هایی برای گروه تماس دفاعی اوکراین که اواخر این ماه برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردند.

به گفته پنتاگون، این ۲ مقام همچنین درباره آخرین تحولات درگیری‌ها گفت‌وگو کردند.

دبیرکل سابق ناتو: ناتو باید از اوکراین دعوت کند به این ائتلاف بپیوندد

«آندرس فوگ راسموسن»، دبیرکل سابق ناتو، گفت که این ائتلاف باید از اوکراین دعوت کند تا بدون سرزمین‌هایی که دیگر کنترل آن را در دست ندارد، به این ائتلاف بپیوندد.

به گفته وی، زمان برداشتن گام بعدی و دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو فرا رسیده است. ما به یک ساختار امنیتی جدید اروپایی نیاز داریم که در آن اوکراین در قلب ناتو قرار داشته باشد.

آلمان کمک به اوکراین را ۲ برابر می‌کند

روزنامه «بیلد» به نقل از منابعی در وزارت دفاع آلمان گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد کمک نظامی به اوکراین را در سال آینده از چهار میلیارد یورو به هشت میلیارد یورو افزایش دهد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *