اهدای جایزه بین‌المللی معلم؛ فرصتی برای افزایش جایگاه و شان معلم در جامعه 

13:30 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۹۸
اهدای جایزه بین‌المللی معلم؛ فرصتی برای افزایش جایگاه و شان معلم در جامعه 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: جایزه بین‌المللی معلم تکریم و تقویت، شان اجتماعی معلم را دنبال می‌کند و برای ارتقای موقعیت اجتماعی معلم، یکی از بهترین اقدامات، برگزاری اینگونه جایزه‌ها است.

خبرگزاری میزان - علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری جایزه معلم، ضمن اشاره به ماهیت عام‌المنفعه بودن این جایزه گفت: این جایزه تکریم و تقویت، شان اجتماعی معلم را دنبال می‌کند و برای ارتقای موقعیت اجتماعی معلم، یکی از بهترین اقدامات، برگزاری اینگونه جایزه‌ها است، تمام افرادی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند مخاطب این جایزه هستند و هر فردی در سراسر جهان که کاری از جنس معلمی انجام می‌دهد می‌تواند نامزد دریافت این جایزه باشد.

وی با بیان اینکه جایزه معلمی می‌تواند به یک معلم یا چند معلم به صورت مشترک برسد، ادامه داد: ماهیت این جایزه مردمی است و براساس بضاعت مالی جایزه، مبلغی به این افراد تعلق می‌گیرد.

محمد آزین، دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه معلم نیز در این نشست بیان کرد: مخاطبان این جایزه عموم مردم هستند تا توجه افراد جامعه به معلمان جلب شود، افرادی که می‌توانند برای این جایزه نامزد شوند که در کسوت معلمی و مربی گری فعالیت و با کودکان و نوجوانان ۱۸ سال به پایین سروکار دارند.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه معلم توضیح داد: از امروز که فراخوان جایزه اعلام می‌شود امکان نامزد شدن معلمان در سایت جایزه معلم فراهم خواهد شد و تا پایان آذرماه بازه ثبت نام است سپس در یک فرایند انتخاب‌هایی روی افراد نامزد شده صورت می‌گیرد و براساس ۵ معیار ارزیابی صورت می‌گیرد. شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای معلم نامزد، اولین معیار است که توسط تیم ارزیاب متخصص تعلیم و تربیت ارزیابی می‌شود، دومین معیار اثرگذاری و نوآوری حل مساله توسط معلم در حوزه تعلیم و تربیت است، سومین معیار اثرگذاری معلم بر زندگی دانش آموزانش است، چهارمین معیار اثرگذاری معلم بر جامعه محلی و پنجمین معیار نیز ظرفیت معلم برای تبدیل شدن به سفیر و نماینده جامعه معلمان کشور خواهد بود.

آزین ضمن بیان اینکه تیم ارزیابی متشکل از ترکیبی از ارزیابانی حرفه‌ای و تخصصی آموزش و پرورش، روانشناسان، کارآفرینان، هنرمندان، معلمان است که معلمان را براساس ۵ معیار می‌سنجند تا در یک برنامه، نماینده جامعه معلمی را انتخاب و جایزه سال معلمی را اهدا می‌کنیم گفت: گسترده جایزه معلم محدود به کشور ایران نیست معلمان کشور‌های دیگر مسلمان نیز می‌توانند در این جایزه شرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در ایام مبعث پیامبر اسلام (ص) و اواخر بهمن ماه امسال، مراسم اختتامیه جایزه معلم برگزار می‌شود. برای شناسایی معلمان نیز از این افراد دعوت می‌کنیم تا خود را به ما معرفی کنند. تلاش داریم معلمان مناطق روستایی و عشایری را شناسایی کنیم تا در خدمت این افراد نیز باشیم. 

در ادامه این نشست سحر اسماعیلی عضو شورای سیاست گذاری جایزه معلم گفت: از طریق برگزاری این جایزه و فعالیت‌های جانبی، می‌توانیم شان و مقام تعلیم و تربیت اسلامی را در جامعه اسلامی و کشور‌ها گسترش دهیم و معرفی خوبی از تعلیم و تربیت داشته باشیم.  

اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی ازاینکه به عنوان یک معلم در این جمع حضور دارد اظهار کرد: هدف از برگزاری جایزه بین المللی معلم، ارتقا و رساندن جایگاه و شان معلم به جایگاه واقعی خود است.

ژما جواهری پور دبیر کمیته داوری جایزه معلم نیز در ادامه گفت: در داوری‌های جایزه معلم، خاطرات افراد از معلمان را به جامعه منعکس می‌کنیم.

وی عنوان کرد: جمع آوری قصه‌ای که همه ما از کلاس‌های درس به خاطر داریم یکی از اهداف کمیته داوری است در این کمیته و با بررسی شاخص‌های داوری، قصه مردم ایران و جهان را از کلاس، معلم و آموزش‌ها دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: داوری ما رقابت ایجاد نمی‌کند، ما در این داوری ها، خاطرات افراد از معلمان را به جامعه منعکس می‌کنیم تا حال خوب در جامعه گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *