موانع تکمیل سد نرماب مینودشت با ورود دادگستری استان گلستان بررسی شد

10:54 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
موانع تکمیل سد نرماب مینودشت با ورود دادگستری استان گلستان بررسی شد
رئیس‌کل دادگستری گلستان از بررسی موانع پیشرفت سد نرماب چهل‌چای مینودشت و مشکلات اهالی روستای جنگل‌ده بالا خبر داد

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در بازدید از روند پیشرفت سد نرماب چهل‌چای مینودشت گفت: در صورت نیاز الزامات قانونی و ضمانت‌های حقوقی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت سد نرماب اعمال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ۲ روستا در کاسه سد قرار داشتند که کار جابجایی یکی از این روستا‌ها انجام شده و روستای جنگل‌ده بالا همچنان بلاتکلیف مانده و مردم نتوانستند، جابجا شوند.

وی افزود: در بازدید از این روستا، اهالی از بلاتکلیفی چند ساله گله‌مند بودند و خواستار ورود دادگستری برای تعیین تکلیف زودتر برای جابجایی روستا شدند.

آسیابی گفت: در این بازدید که مسئولان آب منطقه‌ای هم حضور داشتند، قرار شد حداکثر تا خرداد ۱۴۰۳ محل استقرار جدید اهالی این روستا آماده و برای اسکان به مردم تحویل داده شود.

ورود دادگستری استان گلستان برای رفع موانع تکمیل سد نرماب مینودشت

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سه ماه دیگر دوباره با حضور در مینودشت از روند پیشرفت سایت محل استقرار روستا بازدید می‌کنیم و اگر پیشرفتی حاصل نشده باشد با اعمال الزامات قانونی و حقوقی مجری دیگری جایگزین خواهد شد.

وی گفت: همانطور که در مورد طرح‌هایی مانند پتروشیمی، جزیره آشوراده و موج‌های آبی گنبدکاووس به وعده خود عمل کردیم برای رفع موانع پیشرفت سد نرماب هم پیگیری‌های قضایی صورت خواهد گرفت.

سد نرماب چهل‌چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در گلستان است که عملیات رسمی ساخت آن از سال ۱۳۹۰ بر روی رودخانه "نرماب" این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *