علیزاده: برای موی تای مازندران در قهوه خانه تصمیم‌گیری می‌کردند!/ نیاز به خانه تکانی، شدیداً احساس می‌شد

9:21 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۲۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
علیزاده: برای موی تای مازندران در قهوه خانه تصمیم‌گیری می‌کردند!/ نیاز به خانه تکانی، شدیداً احساس می‌شد
پیشکسوت و مربی ملی موی تای مازندران گفت: با وجود تلاش‌های موثر و همچنین دستاورد‌های ماندگار کسب شده توسط نماینده موی تای ایفما، برخی افراد متوهم در مازندران، مدام درصدد کارشکنی و کم رنگ جلوه دادن موفقیت‌های بدست آمده بودند.

خبرگزاری میزان - محمدرضا علیزاده شرایط حاکم بر ورزش موی تای استان را ناامیدکننده توصیف کرد و اظهار داشت: ورزش مازندران به ویژه موی تای از دیرباز تاکنون، همواره پیشتاز و ماه‌عسل مربیان ارزشی و قهرمانان نام‌آور و تاریخ‌ساز بوده است؛ با این وجود از ابتدای سال ۹۰، با ورود افراد غیرورزشی به بدنه این رشته و مساعد شدن فضا برای جولان سایر سبک‌های رزمی در مسابقات موی‌تای و همچنین سپردن کمیته‌های اجرایی و فنی به افراد فاقد صلاحیت، موی تای مازندران رو به افول گذاشته و عملا شاهد خانه نشین شدن پیشکسوتان و قهرمانان واقعی در این سال‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه سال‌هاست که در موی تای مازندران با تخریب مربیان ارزشی، غیبت قهرمانان حقیقی، ترور شخصیتی پیشکسوتان و زیرپا گذاشتن قوانین توسط برخی افراد غیرمتخصص روبه رو هستیم که این امر، صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره این ورزش در استان وارد ساخته است. مایه شرمساری است که بگویم آقایان در قهوه خانه و کافی شاپ برای موی تای مازندران تصمیم‌گیری می‌کردند! چطور می‌توان از این افراد انتظار سازندگی و آموختن درس اخلاق به هنرجویان جوان و نوجوان داشت؟ 

این مربی بین المللی موی تای یادآور شد: متاسفانه تداوم تصمیات سلیقه‌ای طی این سال‌ها، انتصابات خانوادگی و قرار دادن افراد غیرمتخصص در راس کمیته‌ها و همچنین برگزاری جلسات تشریفاتی و فرمایشی، اعزام‌های سلیقه‌ای و تهدید منتقدان باعث شده بود تا شایسته سالاری از موی تای مازندران رخت بربسته و جای خود را به نفاق و دورویی دهد.

علیزاده تصریح کرد: خوشبختانه با هوشمندی مدیریت این ورزش و کنار گذاشتن افراد نالایق، این فرصت فراهم شد تا با حضور چهره‌های موجه، متعهد، خوشنام و تحصیل کرده، موی تای مازندران بار دیگر در مسیر تلاش و افتخارآفرینی قرار گرفته و اقتدار از دست رفته خود را مجددا بدست آورد. به بیان بهتر می‌توان گفت که موی مازندران به یک خانه تکانی اساسی نیاز داشت و جای خوشحالی است که بالاخره این اتفاق رخ داد.

وی در پایان تاکید کرد: همانطور که مدیریت این ورزش مانند یک سرباز و خادم وطن، تمام هم و غم خود را برای سربلندی ورزش کشور صرف کرده است، به همان میزان از خانواده موی تای انتظار می‌رود که بیش از هر زمان دیگری، انسجام و همبستگی خود را حفظ کرده و بازیچه افراد معلوم الحال نشوند. مطمئناً این بار هم تیر خائنین به سنگ خورده و این رشته، پر صلابت‌تر از قبل به راه خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *