ایروانی: ایران دخالتی در هیچ یک از حملات علیه نیرو‌های آمریکایی ندارد

8:54 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۳۸
ایروانی: ایران دخالتی در هیچ یک از حملات علیه نیرو‌های آمریکایی ندارد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که ایران دخالتی در هیچ یک از حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه ندارد.

خبرگزاری میزان - پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا نزدیک به دموکرات‌ها و دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به نقل از امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نوشت که تهران در عملیات ۷ اکتبر (پانزدهم مهر) علیه اسرائیل نقش مستقیمی نداشته است.

براساس این گزارش، ایروانی گفت که میان ایران و گروه‌های مقاومت همکاری و تشریک مساعی وجود دارد، اما ایران دستور انجام هیچ عملیاتی را نمی‌دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه «ما به صراحت گفته‌ایم که ایران دخالتی در هیچ یک از حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه ندارد»، گفت: هرگونه حمله به نیرو‌های آمریکا در عراق و سوریه با تصمیم خود گروه‌ها گرفته می‌شود.

ایروانی با تاکید بر اینکه هیچ «گفت‌وگوی مستقیمی» درباره درگیری در اسرائیل با همتای آمریکایی خود در سازمان ملل نداشته است، اظهار کرد: ایران تاکید کرده است که ما قصد گسترش این جبهه جنگی را نداریم.

سفیر ایران در سازمان ملل در ادامه گفت: دیگران هم باید نقش خودشان را در این زمینه ایفا کنند؛ وی اشاره کرد در صورت ادامه درگیری‌ها در غزه، جنگ ممکن است گسترش پیدا کند.

پس از آن که گروه‌های مقاومت فلسطین روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند، گروه‌های مقاومت منطقه نیز رشته عملیات‌هایی را علیه مواضع آمریکا در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه انجام دادند؛ این امر سبب اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران شده است.

این اتهام‌زنی‌ها تاکنون بارها از سوی مقام‌های ایرانی با قاطعیت رد و تکذیب شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *