دادستان عمومی و انقلاب تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

14:37 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

علی صالحی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: برگزاری جلسات ملاقات مردمی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و در حکم انتصاب ریاست‌های قوه قضاییه به صراحت به این موضوع امر شده است بنابراین قوه قضاییه باید در میان سطوح مختلف جامعه و بطن مردم حضور داشته باشد تا مشکلات آن‌ها را بررسی کند.

وی افزود: ملاقات مردمی مراجعه کنندگان در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مسئولان قضایی ابتکار خلاقانه رئیس قوه قضاییه است. همکاران و اعضای شورای عالی قضایی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در یک جمع صمیمی به صورت چهره به چهره در خواست‌های مراجعه کنندگان را استماع کرده و مشکلات آن‌ها را بررسی و در نهایت دستورات لازم و مقتضی را صادر می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن تشکر و قدردانی از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه که زمینه برگزاری جلسات ملاقات مردمی را فراهم کرده است، گفت: در ملاقات مردمی امروز درخواست‌ها و اظهارات ۱۵ نفر از مراجعه کنندگانی که مشکلات قضایی داشتند و اکثراً پرونده‌های کثیرالشاکی بودند استماع و بررسی شد و جهت رفع مشکلات آن‌ها دستورات مقتضی را صادر کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ‌۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
صالحی بیان کرد: در این جلسه ملاقات مردمی تماس‌هایی به صورت تلفنی با همکاران، معاونان، قضات رسیدگی‌کننده پرونده برقرار شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات مردم، به جریان افتادن پرونده‌ها و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به منظور رفع مشکلات مردم به صورت جدی اقدامات مقتضی را انجام می‌دهد و طبق بررسی‌های صورت گرفته قوه قضاییه در تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی هیچ نقشی ندارد، ولی مردم به دلیل اعتمادی که دارند به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند تا به صورت جدی مشکلاتشان رفع شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در دادسرای تهران دبیرخانه پیگیری و رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، خاص و مهم را راه اندازی کرده و یک معاون خاص را برای این موضوع اختصاص داده‌ایم تا پرونده‌ها را از بدو تشکیل تا اجرای کامل حکم پیگیری کند.

صالحی اظهار کرد: روز‌های سه‌شنبه هر هفته در پرونده‌های مهم، خاص و کثیرالشاکی از طرفین پرونده‌های مطروحه، ضابط قاضی پرونده و معاونان مربوطه دعوت می‌شود تا پرونده‌ها را بررسی و مشکلات مراجعان را رفع کنیم، زیرا این مسئله را دغدغه و وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: در هر ماه طی یک برنامه مدون شخصا به همراه معاونان در یکی از مساجد حضور پیدا کرده و به مردم خدمات قضایی ارائه می‌دهیم همچنین روز‌های چهارشنبه هر هفته در دادسرای عمومی انقلاب تهران جلسه ملاقات مردمی برگزار می‌شود و به مطالبات مراجعه کنندگان پاسخ می‌دهیم.

گفتنی است که متقاضیان ملاقات مردمی امروز نمایندگان پرونده‌های شرکت نادین فرتاک پارسیان، پاکرو تاکسی، بهار خودرو ایرانیان، شرکت تعاونی kbm، مال‌باختگان شرکت سنگرسازان، شرکت مفتاح رهنورد ایرانیان، مالباختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، اتحادیه‌های برودتی گریت پارسه، شرکت پاتن و گمان سازان آفتاب تجارت، عظیم خودرو، دنیزخودرو و... بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *