گفت‌وگو|

کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین باید اقدامی اثرگذار انجام دهند

8:45 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۳۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین باید اقدامی اثرگذار انجام دهند
رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان آن رسیده که کشورهای اسلامی یک اقدام اثرگذار در حمایت از فلسطینیان انجام دهند گفت: اگر امروز مردم غزه و کرانه باختری به عنوان بخشی از جامعه اعراب با شرایط سختی زندگی می‌کنند سایر کشورهای عربی هم بدانند که در ادامه شاید این شرایط شامل حال خود آنها نیز بشود.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نقض حقوق بشر در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: امپراطوری رسانه‌ای دنیا توسط کسانی اداره می‌شود که ناقض جدی حقوق بشر هستند و با یک دروغ‌پردازی ظالم و مظلوم را جابه‌جا می‌کنند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس اظهار کرد: برخی کشورهای اسلامی در نظام بین‌الملل دارای ظرفیت‌هایی هستند که متاسفانه علی‌رغم شناخت ظالم و مظلوم اقدامات لازم را برای حمایت از فلسطین انجام نمی‌دهند.

وی گفت: اگر امروز شرایط سختی به مردمان غزه و کرانه باختری به عنوان بخشی از جامعه اعراب تحمیل شده است سایر کشورهای عربی هم بدانند که در ادامه شاید این شرایط شامل حال خود آنها نیز بشود  که با توجه به نگاه کشورهای غربی رقم خوردن این شرایط چندان دور از انتظار نیست.

سرگزی با بیان اینکه کشورهای غربی با اسلام مشکل دارند افزود: زمان آن رسیده کشورهای اسلامی فقط به بیانیه و اجلاس اکتفا نکنند و یک اقدام اثرگذار در حمایت از فلسطینیان داشته باشند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: همسو با دیپلماسی پارلمانی در فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس مذاکرات و جلساتی در وزارت امور خارجه کشورمان برگزار و موضوعاتی تبادل شده است. در این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی که به مجموعه‌های مختلف دسترسی دارند پیگیر باشند، ما نیز دائما با این نهادها و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ارتباط هستیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *