رایزنی وزیران امور خارجه ایران و هند درباره پروژه بندر چابهار

0:01 - 15 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۹۷۴
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و هند درباره پروژه بندر چابهار
وزیران امور خارجه ایران و هند درباره آخرین وضعیت همکاری‌های مشترک در راه‌اندازی پروژه بندر چابهار گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه هند، درباره وضعیت منطقه و اقدامات جنایت‌کارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غیر نظامیان در مناطق اشغالی فلسطین رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی، گفت: انتظار می‌رود، کشور هند همراه با دیگر کشور‌های منطقه و جهان، ابتکاراتی را در چارچوب برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه گسترده به مردم مظلوم فلسطین در غزه، جلوگیری از اقدامات ضدانسانی نیرو‌های اشغالگر در نسل‌کشی گسترده، ارتکاب جنایات جنگی و کوچ اجباری ساکنین این منطقه صورت دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی، هشدار داد: ادامه حملات رژیم صهیونیستی باعث پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه و گشایش جبهه‌های جدیدی از سوی نیرو‌های مقاومت شده و در نتیجه به افزایش و گسترده شدن درگیری‌ها در منطقه منجر خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین همتای هندی خود را از آخرین وضعیت همکاری‌های مشترک در راه‌اندازی پروژه بندر چابهار مطلع کرد و بر رایزنی‌های بیشتر دو کشور در این رابطه و سایر موضوعات موردعلاقه طرفین تاکید کرد.

اس جی شانکار، وزیر امور خارجه هند نیز با غم‌انگیز توصیف کردن شرایط غزه، اظهار کرد که این کشور به دقت شرایط منطقه را زیر نظر دارد و معتقد است که گذشته از تمامی اختلاف سلائق، باید اقدامات و تلاش‌های مشترکی را برای بهبود شرایط انسانی در منطقه غزه صورت داد و هند آماده است تا در چارچوب ابتکاراتی که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌کند در روند توقف عملیات نظامی و جلوگیری از تشدید و گسترده شدن بحران نقش‌آفرینی کند.

وزیر خارجه هند برخی موضوعات دوجانبه را نیز مطرح کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *