رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تشکیل کمیته فرآورده‌های طبیعی، مکمل و دارو‌های گیاهی در موسسه نیماد

14:48 - 14 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۹۰۶
ضرورت تشکیل کمیته فرآورده‌های طبیعی، مکمل و دارو‌های گیاهی در موسسه نیماد
رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) بر لزوم تشکیل کمیته فرآورده‌های طبیعی، مکمل و دارو‌های گیاهی به منظور حمایت از طرح‌های فناورانه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد)، به دنبال برگزاری دومین رویداد ایده بازار ملی سلامت با محوریت گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و مکمل ها، گفت: باتوجه به این که کشور ما در رتبه‌بندی تولید علم جهان در سال ۲۰۲۲ در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و مکمل ها، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و از طرفی با توجه به اینکه در زمینه زیست بوم کشور در حوزه پرورش گیاهان دارویی جزو کشور‌های برتر هستیم، لذا در حوزه فناوری هم باید شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه ضروری است کمیته‌ای با عنوان فرآورده‌های طبیعی، مکمل و دارو‌های گیاهی متشکل از متخصصین این حوزه، اساتید دانشگاه و فناوران برتر در موسسه نیماد تشکیل شود.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) همچنین خاطرنشان کرد: در فراخوان‌های بعدی موسسه نیماد، طرح‌های مربوط به این حوزه در کمیته به طور تخصصی بررسی می‌شود و بعد از مصوب شدن طرح‌ها از آن‌ها حمایت‌های لازم شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *