تیک‎تاک نسل‌کشی در قرن ۲۱؛ جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ‎اسم دموکراسی

7:45 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۸۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیک‎تاک نسل‌کشی در قرن ۲۱؛ جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ‎اسم دموکراسی
جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هر حد و مرزی فراتر رفته و با این وجود برخی از دموکراسی درباره این رژیم سخن می‌گویند.

خبرگزاری میزان - سیر حوادثی که در فلسطین و بر سر مردم آن می‌گذرد، ضد قانون و آزادی است؛ تک‌تک بندهای حقوق بشر هر ساعت و هر دقیقه در فلسطین نقض می‌شود، آن‌ها در واقع انبوهی از وقایع وحشتناک هستند که فلسطین را ویران کرده است. 

نسل‌کشی؛ غم‌انگیزترین بعد تحولات غزه

اما شاید غم‌انگیزترین بعد آن نسل‎کشی باشد که هم‌اکنون در غزه در جریان است؛ نسل‌کشی زیر نظر همه در این سیاره در حال آشکار شدن است و سران جهان تمایلی به پایان دادن به آن ندارند و همچنین تعهد ضعیفی به قوانین و نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد وجود دارد.

 

 

برعکس، بسیاری از طرف‌ها همچنان به اظهار نظر‌های ادعایی مربوط به «حق دفاع از خود» و اهمیت پایبندی به قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند، با این حال این شکست باعث نمی‌شود که همه در جامعه بین‌المللی پاسخگوی رژیم صهیونیستی در قبال ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی باشند؛ این یک علامت شرم‌آور است و هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش «میدل‌ایست مانیتور»، در میان اظهارات غالب که چشم خود را بر کشتار جمعی و نسل‌کشی، هدف قرار دادن غیرنظامیان و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در مناطق پرجمعیت غیرنظامی می‌بندد، ممکن است تعجب کنیم؛ قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در برابر همه این‌ها کجاست؟ آیا این قانون یک شعار الزام‌آور نبود که هر ملت و حکومتی برای حفظ صلح و امنیت جهانی قول پایبندی به آن را داده بود؟ حقوق بشر و ارزش انسانی کجاست؟ آیا همه این ارزش‌ها و اصول به خاطر خشنود ساختن رژیم صهیونیستی، رژیمی که سازمان دهنده یک آپارتاید است، از بین رفته است؟

رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر نه‌تنها خود را درگیر چندین امر مبهم می‌بیند، بلکه وقیحانه -به معنای واقعی کلمه- تمام خطوط کتاب حقوق بین‌الملل را، نه‌تنها از ۷ اکتبر، بلکه ده‌ها سال قبل از آن، نقض کرده است. 

نقض آشکار حقوق بین الملل از هر حدی فراتر رفته و فراتر از حد تصور است. 

مروری بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی

بمباران تأسیسات مسکونی و مدارس و نقض آشکار قوانین بین‌المللی؛ بیش از ۴۴۳ هزار واحد مسکونی تخریب شده و ۵۴ درصد از واحد‌های مسکونی غزه در اثر حملات رژیم صهیونیستی ویران شده یا آسیب دیدند. 

علاوه بر این ۲۲ مدرسه در نوار غزه به‌طور کامل یا جزئی ویران شدند.

بمباران تأسیسات پزشکی؛ از جمله تخریب و آسیب بیش از ۱۰۷ بیمارستان، درمانگاه و مرکز پزشکی و همچنین انهدام ۲۵ آمبولانس از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی روی داده است.

هدف قرار دادن عمدی کارکنان پزشکی و سازمان ملل؛ حملات رژیم صهیونیستی ۶۶ پزشک و امدادگر را کشته و بیش از ۱۱۰ نفر را مجروح کرد، علاوه بر آن ۳۵ کارمند سازمان ملل نیز در پی حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

بمباران بی‌سابقه رژیم صهیونیستی روزنامه‌نگاران را با هدف از بین بردن و مخفی کردن حقیقت، هدف قرار داد و تعداد روزنامه‌نگارانی را که به شهادت رسیده‌اند به ۴۶ نفر رساند.

 

 

تعداد فزاینده شهدای غزه از ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی فراتر رفت که شامل کشتار عمدی کودکان، زنان و سالمندان می‌شود.

قطع آب، برق، تجهیزات پزشکی و ارتباطات و مجازات دسته‌جمعی که براساس قوانین بین‌المللی، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

آواره کردن شهروندان فلسطینی از خانه‌ها و زمین‌های خود؛ بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار غیرنظامی مجبور به ترک خانه‌های خود در غزه شده‌اند.

حملات و بمباران‌های بی‎وقفه رژیم صهیونیستی نشانه‌های روشنی از استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند فسفر سفید دارد، بدون توجه به حجم هولناک مواد منفجره ریخته شده بر غزه (۱۲ هزار تن مواد منفجره، برابر با قدرت بمب اتمی که در هیروشیما انداخته شد).

رژیم صهیونیستی یک قدرت اشغالگر است و به وضوح قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض می‌کند.

همانطور که در کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو، به‌خصوص، کنوانسیون چهارم ژنو، در مورد حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ ارائه شده است، حتی جنگ نیز طبق اصول بین‌المللی بشردوستانه قوانینی دارد.

رژیم صهیونیستی باید از جان غیرنظامیان، خبرنگاران و کادر پزشکی محافظت کند و زیرساخت‌های مرتبط، از جمله مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، کلیساها، مساجد، مدارس و اماکن متعلق به سازمان ملل را هدف قرار ندهد؛ تامین منابع حیاتی مانند آب، غذا و دارو همچنان در اولویت قرار دارد. 

 

 

رژیم صهیونیستی باید تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، آوارگی اجباری و مجازات‌های دسته‌جمعی را متوقف کند.

این رژیم برای افزایش آسیب به فلسطینیان، هزار و ۹۱۳ شهروند فلسطینی از جمله ۱۷۰ خردسال و ۳۹ زن را بدون محاکمه به بهانه بازداشت اداری ربوده است؛ این آمار هزاران محاکمه در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی که وکالت متهمان فلسطینی را رد می‌کنند، به حساب نمی‌آورد و تعداد گروگان‌های فلسطینی (بازداشتی) را به ۵ هزار و ۷۵۰ نفر می‌رساند.

فهرست تخلفات رژیم صهیونیستی پیش از رویداد‌های اخیر نیز گسترده است و چیزی جز گسترش فضای تنش بر فراز منطقه به همراه ندارد. 

چگونه یک رژیم می‌تواند فعالیت غیرقانونی، بی‌توجهی آشکار به حاکمیت قانون و نقض تعهدات اخلاقی، قانونی و سیاسی خود را توجیه کند؟ گیج کننده است که چگونه برخی هنوز ادعا می‌کنند این رژیم «تنها دموکراسی در منطقه» است. آیا چنین اعمال نادرستی با دموکراسی سازگار است؟ 

ممکن است تعجب کنیم که چگونه تبلیغات بی‌اساس «حق دفاع از خود» رژیم صهیونیستی می‌تواند مورد قبول واقع شود! این سوال پیش می‌آید که آیا نیروی اشغالگر حق دفاع از اشغال و محاصره غیرقانونی خود را دارد؟ به جای تضمین امنیت و حفاظت افراد تحت اشغال - که به وضوح در حقوق بین‎الملل بیان شده است - چنین مواضعی به نیرو‌های اشغالگر مجوز ارتکاب آپارتاید، نسل‌کشی، کشتار‌های بیشتر و کشتار جمعی را می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *