گفت‌وگوی آمریکا و اروپا با اوکراین درباره مذاکرات صلح

15:07 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۷۰۹
گفت‌وگوی آمریکا و اروپا با اوکراین درباره مذاکرات صلح
منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا و اروپا در حال رایزنی با اوکراین بر سر مذاکرات صلح احتمالی با روسیه هستند.

خبرگزاری میزان - یک مقام ارشد فعلی آمریکا و یکی از مقامات ارشد سابق این کشور گفتند که مقامات آمریکایی و اروپایی در حال گفت‌وگو با دولت اوکراین درباره مذاکرات صلح احتمالی با روسیه هستند.

به گفته مقامات، این گفت‌وگو‌ها شامل خطوط کلی بسیار گسترده‌ای از آنچه اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق باید از آن صرف نظر کند، بوده است.

این مقامات همچنین گفتند که برخی از مذاکرات که مقامات آن را ظریف توصیف کردند، ماه گذشته در جریان نشستی با نمایندگان بیش از ۵۰ کشور حامی اوکراین، از جمله اعضای ناتو، معروف به «گروه تماس دفاعی اوکراین»، انجام شد.

گفته می‌شود که این گفت‌وگو‌ها تصدیق پویایی نظامی در جنگ اوکراین و از نظر سیاسی در آمریکا و اروپا است.

مقامات گفتند که این گفت‌وگو‌ها در بحبوحه نگرانی مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر اینکه جنگ به بن‌بست رسیده است و نگرانی از توانایی ادامه کمک به اوکراین، آغاز شد. 

همچنین گفته می‌شود که مقامات دولت بایدن نگران نیروی انسانی غیرقابل تجدید اوکراین هستند، در حالی که روسیه به ظاهر محدودیتی در جذب نیروی انسانی ندارد.

به گفته این ۲ مقام، دولت آمریکا از اینکه جنگ در اوکراین از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و غزه تا چه حد کمتر توجه عمومی را به خود جلب کرده، ناراحت است. مقامات نگرانند که این تغییر می‌تواند تامین کمک‌های اضافی برای کی‌یف را دشوارتر کند.

برخی از مقامات نظامی آمریکا به‌طور خصوصی شروع به استفاده از اصطلاح «بن‌بست» برای توصیف جنگ فعلی در اوکراین کرده‌اند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *