نگرانی از افزایش انفجار و تیراندازی در سوئد همزمان با خشونت باندهای تبهکار

14:32 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۶۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی از افزایش انفجار و تیراندازی در سوئد همزمان با خشونت باندهای تبهکار
سوئد همزمان با افزایش خشونت بین باندهای تبهکار با نگرانی درباره افزایش خشونت و انفجار مواجه

خبرگزاری میزان - یک چرخش وحشتناک وقایع و جنگ بین باند‌ها در سوئد جان‌های بی‌شماری را گرفته و موجی از وحشت را به راه انداخته است. 

درگیری زمانی آغاز شد که برخی فعالیت‌ها و تحرکات، جرقه درگیری خشونت‎آمیزی را برای کنترل بازار مواد مخدر در این کشور برانگیخت. 

خشونت به سرعت به استکهلم، پایتخت سوئد، سرایت و این شهر را به میدان جنگ تبدیل کرد؛ باند‌های درگیر به اقدامات غیرقابل تصوری مانند استخدام کودکان زیر ۱۸ سال برای ارتکاب جنایات خود متوسل شده‌اند.

طی سال ۲۰۲۳، پایتخت سوئد شاهد انفجار، تیراندازی و قتل‌های انتقام جویانه بوده است و ساکنان بیگناه در آتش متقابل گرفتار می‌شوند و زندگی آن‌ها به طور مخاطره‌آمیزی در نوسان است. 

با وجود تلاش‌های پلیس، که منجر به کشف و ضبط قابل توجه مواد منفجره، سلاح و مواد مخدر شد، وضعیت همچنان وخیم است. 

«آندرس تورنبرگ»، رئیس پلیس ملی سوئد، نگرانی‌های خود را در مورد افزایش خشونت‌ها ابراز کرده و گزارش داد که ماه گذشته میلادی خشن‌ترین دوره‌ای بوده که پلیس سوئد تاکنون دیده است.

با قتل‌های اخیر در این کشور، خشونت در مسیر وحشتناکی قرار گرفت؛ مهاجمان به خانه‌ها هجوم آورده‌اند و قربانیان بی‌گناه، از جمله زنان و کودکان را به قتل رسانده‌اند. پلیس گمان می‌کند که انگیزه این حملات انتقام‌جویی و ارتباط با درگیری باندی در حال انجام است.

پرونده‌های حل نشده و راه پیش رو

در حالی که پلیس در دستگیری افراد مرتبط با باند‌ها موفقیت‌هایی داشته است، با تاکید بر نقش حیاتی حمایت جامعه در مبارزه با تشدید خشونت گروهی، از مردم این کشور می‌خواهد هوشیار باشند و به تحقیقات در حال انجام کمک کنند.

تشدید هشدار دهنده خشونت باند‌ها در سوئد بر نیاز به استراتژی‌های جامع برای مقابله با علل اصلی دخالت و خشونت باند‌ها تاکید می‌کند؛ این امر شامل تمرکز بر برنامه‌های پیشگیری و مداخله و حمایت از جوامع به حاشیه رانده شده است. 

همکاری بین سازمان‌های مجری قانون، سازمان‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی در رسیدگی به خشونت‌های گروهی و ایجاد جوامع امن‌تر بسیار مهم است.

پلیس سوئد، که برای مهار خشونت در حال افزایش تلاش می‌کند، معتقد است که انفجار‌ها احتمالا با فعالیت‌ باندها مرتبط است. 

خشونت آشکار در سوئد

۲ انفجار قوی به تازگی در مرکز سوئد رخ داد که منجر به زخمی شدن چند نفر و خسارت قابل توجهی به ساختمان‌ها شد؛ انفجاری در حومه استکهلم و به دنبال آن انفجاری در لینشوپینگ رخ داد. 

این حوادث، ترس و اضطراب ساکنان سوئد را عمیق‌تر کرده است؛ روزنامه سوئدی «اکسپرسن» هر ۲ انفجار را به خصومت بین باند‌های جنایتکار مرتبط می‌داند، موضوعی که در سوئد رو به افزایش است و مشخصه آن تیراندازی‌ها و بمب‌گذاری‌ها است.

پلیس و نیرو‌های امنیتی سوئد در ماه‌های گذشته در ۳۰ انفجار و در سال جاری میلادی نیز در ۱۰۰ انفجار فراخوانده شده‌اند که بیش از ۲ برابر مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است.

موج انفجار‌های اخیر در سوئد نگران کننده است؛ خشونت که در حال افزایش است، آرامش را در این کشور بر هم زده و باعث ترس گسترده در میان ساکنان شده است. 

دولت سوئد به همراه مجریان قانون و سایر مقامات مربوطه برای رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن صلح و امنیت در سوئد با چالش‌های بسیاری مواجه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد پلیس سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *