رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نادیده گرفتن زنان در سرویس سلامت همگانی انگلیس

10:20 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۶۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نادیده گرفتن زنان در سرویس سلامت همگانی انگلیس
تحقیقات انجام شده مرتبط با شیوع ویروس کرونا در انگلیس نشان می‌دهد که زنان به طور نامتناسبی در سرویس سلامت همگانی این کشور نادیده گرفته شده‌اند.

خبرگزاری میزان – تحقیقی در انگلیس درباره دوره شیوع ویروس کرونا در انگلیس نشان می‌دهد که زنان به طور نامتناسبی در سرویس سلامت همگانی این کشور حتی پیش از پاندمی کرونا هم نادیده گرفته می‌شدند.

«هلن مک نامارا»، کارمند سابق دولت انگلیس، در شواهد خود برای این تحقیقات، فاش کرد که در آوریل ۲۰۲۰، بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس، از «سایمون استیونز»، رئیس اجرایی سابق سرویس سلامت همگانی این کشور، درباره مشکلات زنان خط مقدم مراقبت‌های بهداشتی در این کشور سوال کرده بود.

مشکل زنان درباره تجهیزات حفاظت شخصی بود؛ آن‌ها مجبور بودند از لباس‌هایی که برای مردان طراحی شده بود استفاده کنند.

با این وجود رئیس سرویس سلامت همگانی انگلیس این مشکل را نادیده گرفته بود.

گزارش‌هایی که زنان فعال در سرویس سامت همگانی انگلیس ارائه کرده‌اند، نشان می‌دهد که آن‌ها در دوران همه‌گیری کرونا در زمینه مراقبت‌های شخصی با مشکل مواجه بودند و لباس‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت، به اندازه کافی از آن‌ها محافظت نمی‌کرد.

اما موضوع درباره زنان در سرویس سلامت همگانی انگلیس تنها محدود به دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیست؛ بسیار پیشتر از پاندمی کرونا نیز زنان در این بخش با مشکلات بسیاری مواجه بوده و نادیده گرفته می‌شدند.

روزنامه گاردین به نقل از گزارش‌های زنان در سرویس سلامت همگانی انگلیس می‌نویسد: مشکل، همانطور که در شهادت‌ها مشهود است، شکست نظام‌مند در گوش دادن به زنان و مهمتر از همه، باور نکردن آنهاست و این مشکلی است که تا به امروز ادامه دارد.

کارکنان زن مراقبت‌های بهداشتی انگلیس هنوز با تجهیزات حفاظت شخصی که مناسب آن‌ها نیست کار می‌کنند و هنوز به آن‌ها گفته می‌شود که مشکلی وجود ندارد.

بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کارکنان زن سرویس مراقبت‌های بهداشتی تحت حمایت ضعیفی قرار می‌گیرند.

این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: گاردین ۱۳ سال گذشته را به طور مستمر صرف بررسی کاستی‌های محافظه‌کاران در قدرت کرده است؛ ریاضت اقتصادی، برگزیت، پارتی‌گیت، خرابکاری و شکست‌های فردی وزرایی که به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی قوانین در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند.

یک نظرسنجی از حدود ۵ هزار زن و مرد انگلیسی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان (۵۶ درصد) احساس می‌کنند بیماری آن‌ها از سوی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی نادیده گرفته می‌شود. 

«هلن مک نامارا»، دومین مقام ارشد انگلیس در اوج همه‌گیری کرونا، روی یک «محیط سمی» در قلب داونینگ استریت، که در آن کارمندان زن «نامرئی» می‌شوند و به‌طور معمول نادیده گرفته می‌شوند، سرپوش گذاشت؛ زن‌ها بیش از حد نادیده گرفته شده‌اند، تصویری از یک محل کار ناخوشایند و نابرابر ظاهر می‌شود، اما کارشناسان می‌گویند که محرومیت آشکار زنان از تصمیم‌گیری نیز احتمالا واکنش انگلیس به همه‌گیری کرونا را مختل کرده است.

در ابتدایی‌ترین سطح، فقدان نمایندگی زنان، بینش و تخصص مربوط به جنسیت را حذف می‌کند؛ «مک نامارا» مسائل خاصی را که نادیده گرفته شده بودند، از جمله عدم تدارک برای قربانیان آزار خانگی در نخستین قرنطینه، نگرانی‌ها در مورد مناسب نبودن تجهیزات حفاظتی و به خطر انداختن کارکنان زن و قوانین محدودکننده غیرضروری در مورد مراقبت از بارداری و زایمان، برجسته کرد.

«رناتا بونگیوورنو»، روانشناس اجتماعی، می‌گوید: افرادی که دارای طیف وسیعی از تجربیات مختلف هستند، این تجربیات را وارد تصمیم‌گیری می‌کنند.

یک گزارش داخلی درباره فرهنگ در رأس دولت انگلیس در ماه‌های اولیه همه‌گیری کرونا نشان داد که کارکنان زن در سرویس سلامت همگانی انگلیس نادیده گرفته می‌شوند و یا رفتار‌های بد را از سوی مقامات مسئول خود متحمل می‌شوند.

این گزارش که از سوی «مارتین رینولدز»، دستیار ارشد سابق سرویس سلامت همگانی و هلن مک نامارا منتشر شده، در ماه می ۲۰۲۰ نوشته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *