رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرتضوی: به‌دنبال تامین مسکن برای کارگران هستیم

11:46 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مرتضوی: به‌دنبال تامین مسکن برای کارگران هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران گفت: در بحث یک میلیون واحد مسکونی که قرار است برای آحاد مردم تامین شود، با وزارت راه‌وشهرسازی، سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل مذاکراتی داشته‌ایم.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت‌دولت درباره ترمیم حقوق کارگران اظهار کرد: قانون‌گذار مشخص کرده است که شورای عالی کار به چه نحو حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کند.  

وی در ادامه افزود: همان‌گونه که بار‌ها اعلام کرده‌ایم ما حداقل حقوق و دستمزد را معین کرده‌ایم و نه حداکثر را؛ بنابراین هر چه میان کارگری و کارفرمایی توافق شود مورد قبول وزارتخانه نیز قرار خواهد گرفت.

مرتضوی با اشاره به برخی از مصاحبه‌های نمایندگان کارگران در شورای عالی کار درباره افزایش حقوق کارگران گفت: نمایندگان کارگران سه نفر هستند و ۲ نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل در این شورا حضور دارند، که به عبارتی مجموع نمایندگان کارگران ۵ نفر هستند. امکان دارد فردی مصاحبه‌ای انجام دهد، اما آنچه من در فضای مجازی و رسانه‌ها مشاهده کردم مباحثی نبود که در جلسات مورد بحث قرار گرفته باشد و امکان دارد استنباط فردی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در جلسه آتی شورای عالی کار به‌دنبال این هستیم تا در حوزه مسکن کارگری گفتگو شود. در وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل نیز مذاکراتی داشته‌ایم تا در این باره تصمیم‌گیری کنیم.  

وی همچنین اظهار کرد: وزارت کار در تلاش است کمک ویژه‌ای در زمینه تامین مسکن کارگران داشته باشد تا آن‌ها صاحب خانه شوند.

۱۴۵ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند

مرتضوی همچنین درباره طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرد: استقبال مردم نسبت به این طرح افزایش یافته است و نزدیک به ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور به این طرح متصل شده‌اند.  

به گفته وزیر رفاه، استقبال در این دوره به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار رسیده است و با اصلاح فرایندها، تبلیغات و آموزش‌های مناسب شمولیت استفاده از این طرح افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *