گفت‌وگو|

نماینده مجلس: محاکم قضایی کشورهای اسلامی باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم کنند

9:30 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۰۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس: محاکم قضایی کشورهای اسلامی باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم کنند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحولات فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را فجیع‌ترین نسل‌کشی و وحشیانه‌ترین اقدام نظامی علیه غیرنظامیان دانست و گفت: محاکم قضایی همه کشورهای اسلامی باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم کنند.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با میزان، تحولات فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را فجیع‌ترین نسل‌کشی و وحشیانه‌ترین اقدام نظامی علیه غیرنظامیان دانست که در غزه در حال انجام است و گفت: این یک نسل‌کشی آشکار و جنایت جنگی مغرض و رفتار خشونت‌باری است که نقض قوانین حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نه تنها جمهوری اسلامی بلکه محاکم قضایی همه کشورهای اسلامی باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم کنند. تجربه نشان ‌می‌دهد در محاکم کیفری و دادگاه‌های بین‌المللی که به جنایت جنگی رسیدگی می‌کنند برخی نسل‌کشی‌ها و سران کشورها به دلیل نسل‌کشی محکوم و احکام آن صادر شده است از جمله نسل‌کشی سربرنیتسا.

وی اظهار داشت: در غزه نسل‌کشی اتفاق می‌افتد و جرم است و هر کسی از جمله فلسطینی‌ها و گروه‌های جهادی می‌تواند علیه این اقدام اعلام جرم کند. در حوزه سیاسی نیز کشورها باید اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کنند و راهپیمایی‌ها و تظاهرات باید ادامه داشته باشد. در حوزه عملی نیز کشورهای اسلامی باید ظرفیت‌های خود را برای مقابله با این خشونت غیرانسانی به کار بگیرند.

۲ آبان سال جاری و در پی ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به علی صالحی دادستان تهران دستور تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان این جنایات را صادر کرد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *