معاون قضایی قوه قضاییه برای بیستمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان

16:49 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۶۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه برای بیستمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان
معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی امروز (شنبه ۶ آبان ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی قوه قضاییه پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز ۱۵ پرونده‌ای که در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تشکیل شده بود با حضور متقاضیان به دقت استماع و بررسی شد.

وی افزود: عمده موضوعی که در این ملاقات مردمی مطرح شد مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ بود و در این خصوص برخی از تقاضا‌ها در استان‌ها رد شده بود و مراجعان خواستار بررسی مجدد بودند بنابراین پس از مشاهده مدارک و مستندات دستورات مقتضی صادر شد به طوری که در یک مورد با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تماس تلفنی حاصل و مقرر شد فرصت ملاقات مردمی به متقاضی اعطا شود تا اظهاراتش استماع و مدارک و اسناد بررسی شود.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در مورد برخی از درخواست‌های امروز بررسی‌های لازم انجام شد. پرونده‌های اعمال ماده ۴۷۷ برخی از متقاضیان این ملاقات مردمی در معاونت قضایی در حال بررسی است و هنوز منتج به یک نظر قطعی نشده بنابراین دستور تسریع در بررسی نهایی صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی با بیان اینکه ۲ مورد از پرونده‌های مطروحه امروز با موضوع ورشکستگی بود، گفت: در مورد تعدادی از شرکت‌ها درخواست ورشکستگی صوری مطرح می‌شود تا بتوانند از دادگاه حکم ورشکستگی دریافت کنند و از امتیازات قانونی این حکم برخوردار شوند. در این ملاقات مردمی برای یکی از متقاضیان حکم ورشکستگی قطعی صادر شده بود و مراجعه کننده خواستار این بود که فرایند تصفیه تسریع شود و با فروش اموال ورشکسته حقوق بستانکاران داده شود.

وی ادامه داد: از طریق تماس تلفنی این ۲ مورد پرونده ورشکستگی به اطلاع مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی که یکی از اداره کل‌های زیر مجموعه معاونت قضایی است رسید و مقرر شد فردا اظهارات متقاضیان استماع و موضوع بررسی و در نهایت نتیجه گزارش شود.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: یکی از متقاضیان در این ملاقات مردمی خواستار عفو محکوم علیه بود که پرونده به مدیرکل عفو و بخشودگی معاونت قضایی ارجاع داده شود تا اگر شرایط قانونی را داشته باشد در کمیسیون عفو و بخشودگی مطرح شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *