هماهنگی سازمان‌های بورس و پدافند غیرعامل برای حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سهام‌داران

14:19 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هماهنگی سازمان‌های بورس و پدافند غیرعامل برای حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سهام‌داران
رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در سامانه‌های عملیاتی بورس روزانه بالغ بر ۲۵٠ هزار نفر در حالت عادی و در حالت بسیار فعال بالای ۷۰۰ هزار نفر معامله انجام می‌دهند و این گستره وسیع نیازمند اقدامات وسیع در حوزه نرم‌افزاری است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل و جایگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و اثراتی که اجرای پدافند غیرعامل و توجه به این موضوع می‌تواند برای اقتصاد کشور داشته باشد، توجه به برخی نکات ضروری است.

وی افزود: بازار سرمایه در حال حاضر میزبان بالای ۶ میلیون سهام‌دار است که از ابزار‌های مختلف استفاده می‌کنند و نزدیک ۵ میلیون نفر سهام‌دار عدالت هستند و بالای ۱۰ میلیون نفر سهام‌دار مستقیم داریم و سهام ۷ شرکت در بورس معامله می‌شود؛ بنابراین گستره وسیعی از فعالان اقتصادی را دربرمی‌گیرد که نشان می‌دهد حوزه تاثیرگذاری بازار سرمایه بسیار وسیع است و بخش وسیع و حیاتی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بورس عنوان کرد: با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل اقدامات زیادی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حال انجام است که در حوزه‌های نرم‌افزاری مانند سامانه‌های عملیاتی روزانه بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در حالت عادی و در حالت بسیار فعال بالای ۷۰۰ هزار نفر معامله انجام می‌دهند و این گستره وسیع نیازمند اقدامات وسیع است.

عشقی گفت: در این خصوص برنامه‌های جدی داریم و پیاده کرده‌ایم تا نقش پررنگ‌تری در این خصوص داشته باشیم که به کاهش آسیب‌پذیری‌های بازار سرمایه کمک کنیم؛ چراکه به صورت دائم مورد حملات سایبری هستیم و باید دقت بیشتری در برنامه‌ریزی‌های خودمان انجام دهیم و امیدواریم مطالب امروز در همایش کمک کند که ما مسیر بهتری را در زمینه پدافند غیرعامل طی کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *