گفت‌وگو

حسنی: میراسماعیلی درد جودوکاران را می‌داند/ داوران باید در رویداد‌های مختلف قضاوت کنند

2:00 - 05 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۳۶۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
حسنی: میراسماعیلی درد جودوکاران را می‌داند/ داوران باید در رویداد‌های مختلف قضاوت کنند
داور بین المللی کاتا معتقد است ریاست میراسماعیلی در فدراسیون جودو باعث پیشرفت این رشته در ایران و میادین بین‌المللی می‌شود.

محمدرضا حسنی از مطرح‌ترین داوران کاتا در جودوی جهان در گفت‌گو با میزان، اظهار داشت: ۱۴ سال است کاتا کار می‌کنم و ۶ سال است داور جهانی این رشته هستم. ۲ سال قهرمانی جهان انجام نشد و این برای سومین مرتبه است در مسابقات قهرمانی جهان کاتا به قضاوت می‌پردازم.

وی افزود: تنها نفری هستم که در سطح بین‌المللی و جهانی، هم در جودو (شیایی) و هم کاتا چنین درجه‌ایی دارم و به صورت فعال در مسابقات حضور می‌یابم. افراد دیگری هم هستند که این درجه را دارند، اما یا بازنشسته شده یا به صورت فعال در هر دو بخش حضور ندارند.

حسنی در خصوص فاکتور‌های که داوران برای موفقیت نیاز دارند، بیان کرد: ابتدا به ۲ داور کشورمان تبریک می‌گویم که امتحان داوری پنج کاتا جهانی را با موفقیت پشت سرگذاشتند. هر چقدر کاری را بیشتر دنبال کنید، مهارت بیشتری پیدا می‌کنید. به عنوان داور بین‌المللی ابتدا باید تمرینات کاتا را متداول ادامه دهید تا اطلاعات کافی از شرایط مسابقه داشته باشید. همچنین باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنید تا وقتی برای جهانی دعوت می‌شود، اعتماد به نفس لازم را داشته باشید.

وی در خصوص ریاست آرش میراسماعیلی در فدراسیون جودو و شرایط این رشته، گفت: یکی از افتخارات جودو این است که قهرمان جهان مدیریت آنرا برعهده دارد. این یک پوئن مثبت برای جودوی ایران است. درد ورزشکار را می‌داند و می‌تواند به خاطر داشتن تجارب و شهرت جهانی که در ارگان‌های بین‌المللی دارد، شرایط خوبی را برای جودوی ایران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *