دادستان جدید شهرستان نمین معرفی شد

16:14 - 04 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۳۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان جدید شهرستان نمین معرفی شد
مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان نمین با حضور مقامات قضایی استان اردبیل و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری اردبیل ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: جامعه بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر که در مقابل این جنایات ددمنشانه اسرائیل سکوت کردند و شاهد این جنایات هستند باید در مقابل انسان‌های آزادی‌خواه پاسخگو باشند و به یاری خداوند بزودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت اسلامی و شکست اسرائیل و حامیان پلید آنان خواهیم بود.

وی در ادامه با تبیین و تشریح اهمیت قضا و قضاوت به جایگاه دادستانی به عنوان مدعی‌العموم اشاره کرد و یادآور شد: سمت دادستانی با انبوهی از وظایف و مسئولیت‌ها، رسالتی بسیار سنگین برعهده دارد که خدمت در این سمت را به معنای واقعی در حکم ایثار و از خود گذشتگی تبدیل کرده است.

رئیس کل دادگستری اردبیل کسب موفقیت در این سمت را در گرو خدمت صادقانه و شبانه‌روزی به مردم و تأمین امنیت و آرامش شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: مسلماً این مهم در سایه همکاری، هماهنگی و تعامل با مراجع انتظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها ممکن خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان نمین دارای مناطق بکر طبیعی بوده و از طرفی نیز قطب صنعتی استان به شمار می‌آید تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات و جرایم می‌تواند نتایج موثری در صیانت و حفاظت از محیط زیست این منطقه داشته باشد و نیز عامل کلیدی از وقوع جرائم و تخلفات در این منطقه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کثیرلو ادامه داد: بنابراین ضروری است برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون برای اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده و مطابق با قوانین و مقررات آن را اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با شناخت دقیق از وظایف ذاتی خود و عمل به آن در امر پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم با نقش خود را ایفا و اقدامات قضایی را مرحله آخر خود بدانند عنوان کرد: در برخی از مواقع سهل‌انگاری در انجام وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی شده که بخش زیادی از این پرونده‌ها می‌توانست با اقدامات پیشگیرانه به تشکیل پرونده منتهی نشود.

رئیس کل دادگستری اردبیل در پایان حمایت دستگاه قضایی از بخش تولید و اشتغال در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: دادگستری استان در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به طور مستمر و مداوم از تولید و اشتغال و نیز سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی حمایت کرده و تا کنون توانسته است تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی راکد و نیمه‌راکد را به چرخه تولید بازگرداند.

گفتنی است در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کثیرلو ضمن تقدیر از زحمات جواد پروانه دادستان سابق نمین، حسن شاهی را به سمت دادستان جدید این حوزه معرفی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *